Badhotel Scheveningen: gastvrij hoort erbij met NETGEAR
20-05-2015 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Badhotel Scheveningen: gastvrij hoort erbij met NETGEAR

Gastvrijheid, flexibiliteit en service in een sfeervolle ambiance, dat is waar Badhotel Scheveningen voor staat. Het is vandaag de dag bijna ondenkbaar dat een hotel geen goede wifivoorzieningen biedt en voor de eigenaar van Badhotel Scheveningen is het zelfs een wezenlijk onderdeel van de gastvrijheid die men zo hoog in het vaandel voert. Toen het bestaande wifinetwerk na zeven jaar trouwe dienst verouderd raakte besloot men het te vervangen door een modernere oplossing, op basis van NETGEAR-apparatuur.

Een filosofie van gastvrijheid en service
“Het oude systeem was aan vervanging toe om meerdere redenen,” vertelt Mike Muizebelt, management lid van het hotel. “De access points waren te traag en konden de snelheden die mensen tegenwoordig nodig hebben niet meer leveren, er waren veel storingen en het inlogsysteem was erg onhandig voor de gasten. Gasten dienden zichzelf te registreren met een e-mailadres en moesten iedere keer als ze het hotel hadden verlaten weer opnieuw inloggen. Dat vonden wij niet meer van deze tijd en het paste niet in onze filosofie van gastvrijheid en service. We besloten dan ook dat we met de nieuwe oplossing het onze gasten zo gemakkelijk mogelijk gingen maken.”

Optimale dekking
Het hotel telt 90 kamers, verdeeld over zes etages. Bezoekers kunnen bovendien gebruik maken van zes conferentiezalen. Voor al deze ruimtes moest een optimale dekking worden gerealiseerd, opdat de gasten te allen tijde beschikking zouden hebben over voldoende snelheid en bereik.

Er werd voor een NETGEAR WLAN-controller gekozen en alle ruimtes werden voorzien van NETGEAR access points. “Het is nu razendsnel,” vertelt Muizebelt. “Het netwerk is zo ingesteld dat we optimale snelheid kunnen garanderen als er twee gasten zijn, maar ook als er 200 gasten zijn. Het werkt dus altijd, ook bij zware belasting van het netwerk. Daarnaast hebben we het aanmelden een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt: onze gasten hoeven nu alleen nog maar verbinding te maken, hun browser te openen en op ‘ok’ te klikken. Er zijn geen logingegevens meer nodig en het netwerk onthoudt wie je bent, ook als je buiten de deur bent geweest. Gasten komen wel eerst op een landingspagina van het hotel, waar ze informatie over het hotel kunnen vinden, zoals de openingstijden van de receptie en het menu van die avond. Extra service en meteen goede reclame voor het hotel!”

Gastvrij hoort erbij
De gasten zijn volgens Muizebelt tevreden over het nieuwe netwerk: “Je hoort ze er niet over en dat betekent dat het goed werkt. Vroeger gaf het nog wel eens problemen als mensen grote hoeveelheden data gingen downloaden, maar dankzij de loadbalancing van de NETGEAR controller hebben we daar nu geen last meer van. Waar mensen wel verbaasd over zijn is dat ze niet in hoeven te loggen. Dat maken ze niet vaak mee en daar krijgen we wel eens vragen over. Voor ons is dat gewoon gastvrij: het hoort erbij!”

Terug naar nieuws overzicht
Mobility