Witold Kepinski - 14 mei 2015

Elf Ricoh Document Center-ondernemers verlengen samenwerking met Ricoh

Naar aanleiding van het vernieuwen van het model voor de indirecte distributie van technologiebedrijf Ricoh eerder deze maand, zijn de samenwerkingsovereenkomsten met Ricoh’s Mono-Brand Resellers verlengd. Gezamenlijk zetten Ricoh en de Document Center’s vanuit een local to local gedachte de komende jaren verder in op groei in de MKB markt en het nog beter ontzorgen van klantorganisaties, zo melden de partijen in een gezamelijke verklaring.

Gebruikmakend van kennis van de lokale markt en de kracht van het servicenetwerk en innovatievermogen van Ricoh, is de afgelopen vijf jaar onder de naam Ricoh Document Center gebouwd aan naam en marktaandeel in de lokale regio’s. De Document Center’s voeren enkel producten en diensten van Ricoh in hun portfolio en beschikken daardoor over een hoge mate van expertise.

Ricoh meldt ambitieuze groeidoelstellingen te hebben op het vlak van nieuwe domeinen zoals IT Services, Solutions en Production Printing. Maar ook binnen de huidige core business printing ziet het bedrijf ruimte voor groei. Om daarop in te spelen, en vanuit verbreding van het producten- en dienstenportfolio, is de samenwerkingsvorm met haar resellers vernieuwd. Elf Ricoh Document Center-ondernemers hebben hun samenwerking met Ricoh als gevolg hiervan verlengd . Deze Document Centers zijn:

Ricoh Document Center Amsterdam
Ricoh Document Center Apeldoorn
Ricoh Document Center Nijmegen
Ricoh Document Center Haaglanden
Ricoh Document Center Friesland
Ricoh Document Center Enschede
Ricoh Document Center Zuid Holland
Ricoh Document Center Noord-Oost
Ricoh Document Center Limburg – Zuid Oost Brabant
Ricoh Document Center Midden Nederland
Ricoh Document Center Midden Brabant, West Brabant en Zeeland

Maurits Aalders (foto), Director Marketing & Indirect Channels bij Ricoh Nederland, licht toe: “De nieuwe samenwerkingsvorm waarbij de Document Center’s niet meer als verkoopagent acteren maar als reseller,  zet de Document Center’s verder in hun kracht. Het stelt ons in staat om samen de eindklant nog beter te bedienen en te ontzorgen op het vlak van document management, IT Services en Production Printing. Ik ben dan ook erg tevreden met de voortzetting van onze samenwerking.”

Ricoh onderscheidt drie formules in de benadering van de MKB markt:

Ricoh Document Center’s; mono-brand resellers die als dedicated Business Partner het brede producten- en diensten portfolio van Ricoh voeren en hierover een hoge mate van expertise bezitten.

Authorized Dealers; die naast producten en diensten van Ricoh een breder portfolio voeren. Het nieuwe model geeft hen toegang tot Ricoh’s office-portfolio en MPS dienstverlening. Op basis van een accreditatieprogramma zijn ook specialisaties mogelijk, zoals production printing, document solutions en IT services.

Resellers; gericht op het wederverkopen van hardware als printers, multifunctionals en visual communication-producten.

Bekijk hier een toelichting op video door Maurits Aalders op het nieuwe distributiemodel.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!