Witold Kepinski - 22 mei 2015

Allianz Benelux en Xerox vernieuwen partnership

Na een zorgvuldige benchmarking hebben Allianz Benelux en Xerox hun partnership hernieuwd. Bovendien worden de activiteiten uitgebreid met de Nederlandse vestiging van Allianz.

De komende jaren zal Xerox de levering van geïndustrialiseerde diensten voor de verwerking en de productie van documenten voortzetten. Het partnership begon in 2006 toen Allianz Xerox in België selecteerde als beste leverancier om deze processen, die buiten haar corebusiness liggen, te outsourcen. De afgelopen jaren bewees Xerox in staat te zijn om haar servicemodel bij te sturen, te optimaliseren en af te stemmen op de veranderende, professionele eisen van Allianz. Dit in een markt met scherpe concurrentie.

De komende jaren beheren Allianz en Xerox meerdere projecten met het doel om de snelheid en de productiviteit van de “end-to-end” communicatieprocessen van Allianz te verhogen. De verbetering van het automatiseringsniveau in verwerking van interne en externe communicatie op papier en digitaal moet hier aan bijdragen. Focus op de rendabiliteit staat hierbij centraal.

De diensten die Xerox aan Allianz Benelux levert, bestaan uit: levering en onderhoud van het platform voor digitalisering en verwerking van interne communicatie (papier + digitaal); levering en onderhoud van het platform voor verwerking van externe communicatie (papier + digitaal); productie van transactionele berichten en afdrukken op aanvraag; optimalisering, voorraadbeheer en productie van printopdrachten.
Met dit nieuwe contract bevestigt Xerox haar leiderspositie op het gebied van het leveren van strategische documentaire diensten. Bovendien helpt Xerox Allianz Benelux met het beter beheren van de stroom aan documenten en gegevens.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!