Redactie - 23 mei 2015

‘Klant mag van ons meer technische support verwachten’

Thin client-fabrikant IGEL Technology is een premium brand en zet dan ook graag zijn beste beentje voor om zich te onderscheiden van zijn concurrenten. ‘Van ons mag de klant best meer verwachten op het gebied van technische support. Wij zijn de Mercedes van onze markt.’

Dat zegt Edwin de Ron, sales manager bij IGEL Nederland, in een gesprek met Dutch IT Channel. Thin clients zijn onderhoudsarme, zuinige kastjes die het beeldscherm van een werkplek verbinden met een centrale server of de cloud. Behalve deze hardware levert IGEL een management suite om de kastjes centraal te beheren en de Universal Desktop Converter (UDC) om desktops in een thin client te veranderen. De fabrikant biedt bovendien een extra lange garantieperiode van vijf jaar.

Springen om goed advies

‘Klantorganisaties moeten ervan op aan kunnen dat zij uitstekende technische ondersteuning krijgen bij de thin clients die zij willen aanschaffen. Ze staan te springen om goed advies en daar ligt een belangrijke rol voor de reseller’, aldus De Ron. ‘Het maakt bijvoorbeeld nogal uit welke toepassingen de medewerkers op hun werkplek willen gebruiken.’

De verkoop van IGEL loopt in Nederland volledig via het partnerkanaal. Dat bestaat uit twee distributeurs en 65 zogeheten Authorized IGEL Partners (AIP). Van hen verwacht De Ron bovengemiddeld inzicht en interesse in de hardware- en software-oplossingen van de fabrikant. ‘We verlangen van alle partners dat er technische interesse is. Als dat het geval is, geven we ze diverse trainingen om met onze oplossingen aan de slag te gaan. We houden ook commerciële sessies, waarin we uitleggen wanneer IGEL een goede keuze voor de eindklant is.’

Meer resellers

De Ron verwacht dat zich de komende tijd meer resellers melden. De voordelen voor hen zijn evident, aldus de manager. Niet alleen groeit de Nederlandse markt voor thin clients dit jaar met 200.000 verkochte apparaten. De geroemde management suite stelt resellers ook in staat om de thin clients van hun klant te beheren tegen een maandelijkse vergoeding. Dat brengt een heel nieuw verdienmodel binnen handbereik van marktpartijen die tot dusver vooral eenmalige verkopen deden. Met name partijen die veel thin client-trajecten begeleiden, zoals implementaties van Citrix VDI of server-based computing, heeft De Ron op het oog.

In de Nederlandse markt voor thin clients staat IGEL Technology op de derde plek, na HP en Dell Wyse. Terwijl de fabrikant in Duitsland marktleider is. Daar bouwt de onderneming sinds eind jaren ‘80 aan zijn positie. ‘We zijn bezig met een internationaliseringsslag en hebben inmiddels kantoren in meerdere landen’, zegt De Ron. De kantoren bieden eindklanten en partners ondersteuning op technisch en commercieel vlak en helpen bij de aftersales.

Het volledige interview met Edwin de Ron van IGEL Technology verschijnt in het juni-magazine van Dutch IT Channel.

Door: Diederik Toet

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!