Redactie - 12 juli 2015

SLTN Inter Access lanceert een nieuw concept in de markt; de Business Lounge

"Onze uitgangspositie is het combineren van kennis, kunde en netwerken”stelt CEO Eugene Tuijnman.  “De business lounge is dan ook gericht op het midden- en hoger kader van bedrijven en instellingen waarbij we met name de techniek willen vermijden en IT oplossingen vanuit een business oogpunt willen benaderen. We willendit zeker drie keer per jaar op locatie bij SLTN Inter Access in Hilversum laten plaatsvinden. Daarnaast willen we de Business Lounge on Tour organiseren op een aantal speciale locaties in het land.”

De te benoemen business toepassingen kunnen zeker niet zonder de techniek maar wij zien het als de winterbanden-discussie. Iedereen gebruikt ze of wil ze gebruiken maar het gaat om de functionaliteit en niet om de technische details van de banden. Het merk en type maken niet uit als ze maar voldoen aan de gestelde eisen qua performance, kosten en beschikbaarheid.”

Onze doelgroep is zowel actief in de business als in de IT: maar de focus van de Business Lounge ligt op de business toepassing. Maar al te vaak ontstaat er een lastige tweedeling in gesprekken. Neem bijvoorbeeld de marketing manager die een campagne wil starten waarbij hij de website, CRM en Social Media wil gebruiken en gedurende de campagne de resultaten wil analyseren en hierop wil (bij) sturen. Dezeheeft niets aan informatie dat de Dell Intel servers met VMware en Windows server 2008 en de EMC NSX storage hiervoor uitgebreid moeten worden, er niet genoeg Microsoft Dynamics licenties zijn en dat de IT afdeling nog bezig is diverse social media analytics pakketten te testen. De marketing manager in kwestie zoekt naar een adequate oplossing waarbij duidelijk wordt  wat de kosten zijn voor de benodigde IT capaciteit gedurende de campagne en wanneer deze kan starten.

Met name door de opkomst van het IOT en CAMS ontstaan voor de business ongekende mogelijkheden. Maar alleen de woorden al, IOT en CAMS, en de afkortingen die er voor staan, is voor de business veelal een forse drempel waar men over heen moet. Het Internet of Things en Cloud, Analytics, Mobility en Security zijn de onderdelen waar een moderne digitale bedrijfstoepassing tegenwoordig uit bestaat of uit zal gaan bestaan.

Hier hoort Social Media eveneens bij. IOT en CAMS zou dus eigenlijk bekend moeten zijn bij de business, om in ieder geval op hoofdlijnen de zelfde (IT) taal te spreken.

De BusinessLounge moet het medium zijn waar deze onderwerpen uitgebreid aan bod komen op een prettige en begrijpelijke manier. Voorbeelden uit de praktijk en een publiek dat voor- en na de business lounge in een ontspannen sfeer met elkaar kan gaan netwerken. Iedere onderneming of instelling heeft of krijgt te maken met IOT en CAMS. Aangezien het ene bedrijf verder is dan het andere, biedt de Business Lounge een uitgelezen kans om van gedachten te wisselen en inspiratie op te doen.

Om juist de business de overhand te geven en de techniek ondersteunend te laten zijn nemen we voorbeelden uit de praktijk. Dit laten we presenteren door mensen die juist niet uit de techniek komen. Het thema voor de Business Lounge van 28 mei 2015jl. was Internet of Things, Big Data en Analytics. Voor de business klinkt dit al weer heel technisch maar, als spreker Hans van Breukelen dan gaat vertellen hoe bijvoorbeeld PSV spelers traint, monitort en selecteert met behulp van statistiek en data, wordt het ineens een heel stuk duidelijker. En leuker natuurlijk! Want we kunnen de techniek niet gemakkelijker maken, wel leuker!

Bekijk hier een videoreportage over de eerste Business Lounge

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!