Witold Kepinski - 21 juli 2015

Winstgevendheid centraal in vernieuwd Intel Security partner programma

Intel Security, voorheen bekend als McAfee, introduceert een geheel vernieuwd channel programma. Hierbij staat de winstgevendheid van channel partners centraal, waarbij brede ondersteuning van Intel Security is rond marketing development funds (mdf), pricing en deal registratie. Dit zeggen David Small (vice president of EMEA channel sales Intel Security) en Andrew Elder (EMEA President Intel Security). Andrew Woolford, Vice President of Sales van de Britse managed security specialist , Herjavec Group ziet de nieuwe stappen als een goede ontwikkeling, zoals de verbeterde dealregistratie.

Intel Security hoopt met zijn vernieuwd partnerprogramma dat zijn partners twee keer zo sneller groeien dan de gemiddelde groei in de security markt, uiteraard het liefst met Intel Security oplossingen met standaard-gebaseerde architecturen zoals Next Generation FireWall (NGFW) netwerkbeveiliging, end point security, content security en web security. Het Amerikaanse bedrijf hoopt zo zijn partners meer tevreden te stellen door meer winstgevendheid in vorm van een goede marge in het vooruitzicht te stellen, aldus David Small. "Een MDF wordt besteedt aan marketing tools die ook echt iets voor partners opleveren, waarbij Intel Security ook de effectiviteit van investeringen meet."

Dealregistratie

Partners worden verder aangemoedigd om een deal te registeren. Zelfs als een klant voor een directe deal iets krijgt de partner compensatie. Dealregistratie is nu eenvoudiger omdat drie verschillende deal registratie programma’ s zijn samengesmolten binnen één programma. Daarnaast worden partners meer betrokken bij deals via een ‘teaming plan’ waarbij Intel de deal exclusief sluit met de eerste partner die betrokken is bij de specifieke klant. Hierbij belooft Intel tijdens de komende deal geen concurrerende partners te betrekken, aldus Small.

Kortingen en prijzen

Er komen verder meer kortingen op incumbent business zoals het aantrekken van nieuwe klanten en het verlengen van renewals, de kortingen worden verhoogd van 5 naar 10 procent. Intel Security neemt verder afscheid van tiered pricing, waarbij partners verschillende prijzen moesten betalen op basis van hun status. Nu betaalt elke partner dezelfde prijs voor het inkopen van Intel Security oplossingen.

De partner niveaus zijn verder ook aangepast. Intel Elite, Premier en Associate Partners heten voortaan Platinum, Gold en Silver Partners. Small:"Dat schept meer duidelijkheid en koopt in lijn met partnerprogramma’s van andere IT-leveranciers."

Alle deze vernieuwingen moeten Intel Security Partners helpen om verder te groeien waarbij ze de mindset van ‘Think big’ kunnen omhelzen, zo besluit Andrew Elder, EMEA President Intel Security. “Er is sprake van een sterke groei in de EMEA security markt. Gemiddelde groei 2014-2017 is 7,3 procent. De adresseerbare markt is minimaal 6 miljard dollar. Intel heeft 5,8 procent marktaandeel in emea security markt. Dat moet groter worden.”

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!