Uitbreidingen Oracle Sales Cloud moeten flexibiliteit vergroten en omzet verhogen
Met een nieuwe versie van Sales Cloud wil Oracle gebruikers ondersteunen met meer uitgebreide analytics, partner relationship management en sectorspecifieke oplossingen. De nieuwste versie van Oracle Sales Cloud is onderdeel van de Oracle Applications Cloud Release 10 en is bedoeld om organisaties te helpen de omzet te verhogen en de efficiency te vergroten.
Om salesteams te voorzien van de processen, middelen en informatie die nodig zijn om de omzet te vergroten, heeft Oracle belangrijke updates doorgevoerd in zijn Oracle Sales Cloud. Dat is mogelijk door een vereenvoudigde gebruikservaring op basis van betere analytics, partner relationship management en sectorspecifieke oplossingen.
De manier waarop klanten communiceren met de salesafdelingen van bedrijven is snel aan het veranderen, meent Oracle. Uit een recent onderzoek van CEB bleek dat 57 procent van het verkoopproces al voorbij is, nog voordat een klant met het salesteam van een bedrijf heeft gesproken. In deze nieuwe zakelijke omgeving moet een organisatie haar salesteams uitrusten met snelle, gemakkelijke en moderne salestools die zorgen voor mobiele productiviteit. Een organisatie moet slim en samenwerkend verkopen en gebruik maken van robuuste pijplijncreatie.
Met de nieuwste versie van Oracle Sales Cloud helpt Oracle salesteams bij het vergroten van hun flexibiliteit door betere besluitvorming en meer samenwerking. Een modern, interactief dashboard omvat ingebouwde rapportages en verbeterde visualisaties die salesteams voorzien van inzicht en realtime analyses. Daarnaast profiteren salesprofessionals volgens Oracle van de nieuwe Mobile App Designer-tool, waarmee zij op basis van drag en drop intuïtieve rapporten en dashboards creëren. Om het salesproces verder te versterken, biedt Oracle Sales Cloud partners en salesteams de mogelijkheid om veilig te communiceren binnen het Oracle Social Network. Verder zijn de Partner Relationship Management-mogelijkheden verder uitgebreid met rapportages voor optimale realtime analyse.
Om de efficiency te stimuleren en kosten te verlagen, biedt Oracle Sales Cloud betere functionaliteit voor sectoren als productie, financiële dienstverlening, consumentengoederen en communicatie. Met sectorspecifieke functionaliteit besparen salesteams tijd door te profiteren van domeinkennis en op maat gemaakte applicaties die zijn ontwikkeld om in te spelen op de unieke eisen van salesteams.
“Organisaties moeten hun salesteams voorzien van snelle, gebruiksvriendelijke en moderne salestools om succesvol te concurreren op een wereldwijde markt met zeer hoge klanteisen”, zegt Aaron Shidler, Group vicepresident Product Strategy bij Oracle. “Oracle wil bedrijven helpen bij het opnieuw vormgeven van de salesprocessen door salesprofessionals een moderne cloudoplossing te bieden die inspeelt op de specifieke eisen van de business. Met de nieuwste update binnen de Oracle Sales Cloud helpen we salesteams snel voordelen te halen uit de nieuwste technologie, waardoor ze meer verkopen, meer weten en sterker groeien.”
Oracle Sales Cloud is onderdeel van de Oracle Customer Experience (CX) Cloud. Deze omvat tevens Oracle Marketing Cloud, Oracle Social Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Configure, Price and Quote Cloud en Oracle Commerce Cloud.