Redactie - 29 juli 2015

'Mobile Monkey' nieuwe speler in ITSM-markt

'Mobile Monkey' nieuwe speler in ITSM-markt image

Mproof en ServiceHeroes slaan de handen ineen om ITSM-gebruikers beter te bedienen. Gezamenlijk hebben deze Haagse bedrijven een mobiele oplossing gerealiseerd waarmee klanten van Mproof de servicemanagementprocessen binnen Clientele ITSM ook mobiel kunnen inzien en beheren.

Mproof is specialist in diensten en software voor IT Service Management, en ServiceHeroes is softwareontwikkelaar met een focus op mobiele ontsluiting van IT-systemen. De oplossing, Mobile Monkey genaamd, moet gebruikers in staat stellen eenvoudig en intuïtief meldingen te managen. Bovendien moet het teamleiders de mogelijkheid bieden om vanaf iedere plaats en op elk tijdstip serviceaanvragen vanuit het personeel goed te keuren en een dashboard van tickets bij te houden, zo beloven beide partijen.

De samenwerking tussen Mproof en ServiceHeroes begon bij een gezamenlijke klant: Fontys Hogescholen. Daar realiseerde ServiceHeroes samen met Fontys de Studenten App voor ruim 43.000 studenten. Deze studentenapplicatie werd aan het achterliggende ticketingsysteem, onderdeel van Clientele ITSM, gekoppeld en dit was het startschot voor verdere samenwerking. De ITSM-processen binnen de Mproof-oplossing kunnen nu ook via smartphone en tablet worden ingezien en beheerd. Het voorkomen van incidenten is de volgende ontwikkeling waar Mproof en ServiceHeroes met Mobile Monkey op inzetten. De dienstverleners willen per organisatie benodigde functionaliteiten aanbieden, afhankelijk van de behoeften bij eindgebruikers.

Gerben van Kesteren, CEO van Mproof, ziet in de samenwerking een volgende stap in servicemanagement. ServiceHeroes is volgens hem een jonge en disruptive speler. "Het bedrijf benadert de mobiele ontsluiting van ons ITSM-systeem op een geheel eigen wijze, waarmee we ons hoge serviceniveau ook op dit platform kunnen realiseren. Zowel dienstverleners als eindgebruikers zijn dankzij Mobile Monkey minder tijd kwijt achter een portal op een vaste werkplek, en kunnen met enkele handelingen op hun smartphone een ticket in behandeling nemen. Op deze manier kunnen ze op elke tijdstip, vanaf elke plaats werken. Een efficiëntieverbetering.”

Reinoud Voorbraak, CEO van ServiceHeroes, over de samenwerking: “Mproof heeft een verfrissende benadering van ITSM. Deze is logisch, maar tegelijkertijd vernieuwend. De eigen benadering van Mproof past goed bij ServiceHeroes. De samenwerking bij Fontys verliep dan ook goed en naar tevredenheid van de opdrachtgever. Die toegevoegde waarde willen we ook bij andere opdrachtgevers bieden.”

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!