Wouter Hoeffnagel - 20 augustus 2015

CRMWaypoint helpt Basic-Fit bij uitrol van Salesforce Service Cloud

Basic-Fit, een fitnessketen met ruim driehonderd sportscholen in Europa, gaat gebruik maken van de Service Cloud van Salesforce. Salesforce moet het bedrijf een vollediger klantbeeld krijgen en meer online selfservice mogelijkheden creëren. CRMWaypoint gaat Basic-Fit begeleiden bij de implementatie.

Basic-Fit is sinds 2010 gegroeid van dertig vestigingen in Nederland naar ruim driehonderd vestigingen in vijf landen. Die groei is voornamelijk gerealiseerd door overnames en het openen van nieuwe vestigingen. Het Customer Support Center liep in de begin jaren achter op die digitale dienstverlening. Ondersteuning van klanten werd met standaard kantoorsoftware als Outlook gedaan, wat naarmate het bedrijf groeide niet meer werkbaar was.

Desk.com vervangen voor Salesforce Service Cloud
Ruim een jaar geleden werd daarom Desk.com van Salesforce aangeschaft als customer support systeem. Dit jaar wil Basic-Fit een volgende stap zetten en Desk.com vervangen door de Salesforce Service Cloud.

De fitnessketen beschikt op dit moment over losse tools met informatie over klanten. Met behulp van Salesforce Service Cloud wil het bedrijf deze informatie integreren in één systeem en een 360-graden klantbeeld creëren. Daarnaast gaat de keten selfservice-mogelijkheden aanbieden, waardoor klanten onder andere zelf een verhuizing kunnen doorgeven of online antwoord kunnen vinden op vragen.

Gefaseerd uitgevoerd
Het project bij Basic-Fit gaat in augustus van start en zal gefaseerd worden uitgevoerd. De eerste stap is de vervanging van Desk.com, wat in september afgerond zal zijn. Daarna wordt begonnen met de ontwikkeling van de online selfservice tools.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!