Aberdeen Group zet voordelen van klantgerichte MDM op een rijtje

25-08-2015 | door: Wouter Hoeffnagel

Aberdeen Group zet voordelen van klantgerichte MDM op een rijtje

Wat levert klantgerichte Master Data Management (MDM) bedrijven in de praktijk op? Aberdeen Group zet de voordelen voor ons op een rijtje.

Nagenoeg ieder bedrijf verzamelt vandaag de dag klantdata. Het aantal bedrijven dat deze data echter effectief inzet is nog beperkt. Master Data Management (MDM) helpt data, die in veel gevallen gefragmenteerd over afdelingen aanwezig is, zodanig te verzamelen dat hier snel conclusies uitgetrokken kunnen worden. Dit levert real-time management informatie op die kan worden ingezet om een klantbeleving op maat te realiseren.

Aberdeen Group heeft de resultaten die klantgerichte MDM bedrijven opleveren onderzocht. De resultaten van dit onderzoek presenteert het bedrijf in een infographic. Bedrijven met klantgerichte MDM blijken:

  • 89% vaker ongestructureerde sociale data op frequente basis te gebruiken
  • 46% vaker tevreden te zijn met het gebruiksgemak van hun datasystemen
  • 2,3 keer vaker hun data meer dan 95% compleet te hebben
  • 81% vaker verbeteringen te zien in time-to-information
  • 2,8 keer vaker meer dan 90% van hun klantenbasis te behouden

  10965_Infographic_CustomerCentricMDM_StiboSystems.pdf

Terug naar nieuws overzicht