Hewlett Packard Enterprise introduceert Partner Ready Program

12-10-2015 | door: Witold Kepinski

Hewlett Packard Enterprise introduceert Partner Ready Program

Hewlett Packard Enterprise introduceert het Partner Ready Program met focus op oplossingsgerichte sales, zo meldt bedrijf het tijdens het Canalys Channels Forum 2015.

Het Hewlett Packard Enterprise Partner Ready programma zorgt dat partners oplossingen kunnen leveren waarmee klanten de New Style of Business kunnen omarmen. Deze evolutie is gebaseerd op vier fundamentele transformatiegebieden, mogelijk gemaakt door Hewlett Packard Enterprise oplossingen en expertise: transformeren naar een hybride infrastructuur, beschermen van de digitale enterprise, versterken van datagedreven organisaties en zorgen voor productiviteit op de werkplek, aldus Meg Whitman (foto), toekomstig President en Chief Executive Officer van Hewlett Packard Enterprise: “Organisaties zijn in een toenemend concurrerend bedrijfsklimaat meer dan ooit gericht op bedrijfsresultaten. Vanaf de eerste dag van Hewlett Packard Enterprise blijven wij toegewijd aan de channel en helpen we partners hun groei te stimuleren door uitgebreide technologische oplossingen te leveren die voldoen aan de eisen van de gebruiker. We zijn blij dit nieuwe hoofdstuk samen te kunnen beginnen.”

Het Partner Ready programma, aangekondigd in maart 2015, behoudt de belangrijkste toetredingsmodellen en financiële en niet-financiële voordelen van HP’s PartnerOne programma. Tegelijkertijd worden verdere verbeteringen toegevoegd om partners te helpen aan verbeterde partner winstgevendheid, het verbeteren van het genereren van de vraag (naar producten of diensten) en uitgebreidere middelen om partners in staat te stellen succesvol te zijn.

Kernmerken van het Hewlett Packard Enterprise Partner Ready Program zijn volgens Meg Whitman:

Vergroten van de vraag: Hewlett Packard Enterprise lanceert een gloednieuwe partner locator en rolt het eerder aangekondigde Planned Marketing Development Funds (MDF) programma uit. In de VS voegt Hewlett Packard Enterprise ook nieuwe cloud services toe aan de Helion Partner Marketplace.

Vergroten van de winstgevendheid: Partner Ready blijft voorspelbare compensatie (predictable compensation) bieden door direct bij de eerste euro omzetcompensatie uit te keren zonder begrenzingen. Daarnaast biedt het Partner Ready programma extra stimulans (incentives) aan solution providers die Hybrid IT en Aruba wireless networking solutions bieden. Hewlett Packard Enterprise biedt ook een nieuw Partner Ready International Program: gestroomlijnde exportautorisatie, wereldwijde prijsstelling en vereenvoudigde programma-eisen voor partners met multinationale klanten.

Inschakelen van partner sales en technische teams: Hewlett Packard Enterprise introduceert een nieuw Sales Certification, waarmee sales teams van partners nieuwe kansen kunnen identificeren. Ook introduceert Hewlett Packard Enterprise nieuwe Knowledge Credits om continue leeractiviteiten te belonen. Daarnaast biedt Hewlett Packard Enterprise stapsgewijze training aan sales en presales teams om de business transformatie van hun klanten te versnellen.

HP Financial Services

Om partners sneller en eenvoudiger omzetkansen te laten benutten, breidt het HP Financial Services (HPFS) Partner Connection Portal uit tot een dekking van 18 landen wereldwijd. Ook zijn er verbeteringen aan het portal. Zo kunnen partners de cyclus van hun deals versnellen met geautomatiseerde kredietbeoordeling binnen een minuut. Daarnaast kunnen partners het begrip maatwerk een geheel nieuwe betekenis geven met de mogelijkheid prijs en winstgevendheid aan te passen en een unieke oplossing te configureren (inclusief hardware, software en services) om aan de behoeften van gebruikers te voldoen.

Het HPFS Partner Connection Portal is momenteel een geïntegreerde functie van het HP Unison partner portal, verkrijgbaar voor zowel Partner Ready als Partner first partners.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Channel