Redactie - 19 oktober 2015

Teradata en Localz bieden samen Location-Based Individualized Marketing

Teradata Marketing Applications, een divisie van Teradata, de big data analytics en marketing applicaties organisatie, en Localz, een micro-locatie technologie bedrijf met vestigingen in Europa, Amerika en Australië, hebben aangekondigd wereldwijd samen te werken om micro-locatie ervaringen en iBeacon hulpmiddelen voor enterprise marketeers wereldwijd te bieden via de Teradata Integrated Marketing Cloud.

Bedrijven in retail, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, horeca en andere ‘high-touch’ industrieën, profiteren van de gezamenlijke oplossing, die de interactie en locatie van de klant gebruikt om voor hem interessante, gepersonaliseerde content direct naar zijn mobiel door te sturen. Contextueel relevante berichten worden verzonden op basis van waar de consument zich bevindt en op basis van historische en real-time informatie over zijn voorkeuren en acties. Zo kunnen retailers met klanten in contact komen op basis van ‘baken proximity gebeurtenissen’ (bijvoorbeeld een app gebruiker is in de buurt van een winkel, is zojuist de winkel in gegaan, of komt net uit de winkel) en op het juiste moment relevante aanbiedingen naar hun mobiele device sturen.

Micro-locatie technologie wordt in toenemende mate toegepast door marketeers en deze $5 miljard industrie blijft een groeimarkt. ABI Research Inc., een marketing intelligence technologie bedrijf, verwacht dat micro-locatie net zo standaard wordt als GPS en schat dat in 2018 meer dan 800 miljoen smartphones de technologie actief zullen gebruiken. En volgens BI Intelligence marktonderzoek, zal iBeacon technologie gebruik bij de top 100 van Amerikaanse retailers stijgen van minder dan 10% in 2014 tot bijna 85% in 2016.

Hoe het werkt

De gecombineerde data-driven marketing oplossing wordt gerealiseerd door integratie van Teradata Integrated Marketing Cloud en het Spotz micro-locatie technologieplatform, dat samenwerkt met Teradata Real-Time Interaction Manager (RTIM) en Teradata Digital Marketing Center (DMC). Marketeers kunnen als onderdeel van een geïntegreerd omni-channel programma, geïndividualiseerde, locatie-gebaseerde berichten genereren uit gegevens die beschikbaar zijn vanuit informatie uit eerder klantcontact en real-time interactie met de klant. De oplossing wordt beter bij meer gebruik. Marketeers bereiken individuen op hun mobiel op basis van hun ‘locatiemoment’, maar ook worden respons- en locatiegegevens van dergelijke interacties gebruikt om de customer experience beter in kaart te brengen, doordat online en fysieke shopacties van de consument verbonden worden. Zo kunnen alle toekomstige digitale berichten die de marketeer verzendt - via e-mail, mobiel, social of web - tijdig en relevant zijn, en geïntegreerd in het algemene omni-channel marketing programma.

"Samenwerken met Teradata en Localz is een geweldige manier voor bedrijven om de nieuwste micro-locatie technologie te integreren in hun bestaande digitale marketing omgevingen en zo echt relevante, geïndividualiseerde communicatie en duurzame marketing programma's te creëren," zei Tim Andrew, commercieel directeur en medeoprichter van Localz. "Om groei te stimuleren, moeten marketeers tegenwoordig innovatieve manieren vinden om zowel historische als real-time data te gebruiken zodat ze value-based relaties met individuele klanten kunnen bereiken. De combinatie Teradata - Localz maakt het nu gemakkelijker om customer engagement en loyaliteit te verhogen met geïndividualiseerde, location-based digitale marketing”, aldus Bob Fair, co-president van Teradata.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!