Wouter Hoeffnagel - 10 november 2015

Salesforce integreert Pinterest met Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud beschikt vanaf nu over een integratie met het sociaal netwerk Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het social mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.

Door de integratie van Pinterest en Salesforce Marketing Cloud kunnen bedrijven Pinterest onderdeel maken van hun social mediastrategie. Naast het uploaden en inplannen van berichten, kunnen marketeers deze pins ook taggen en volgen. Het voordeel hiervan is dat zij direct resultaten kunnen inzien zoals het aantal repins en likes, maar ook welke pins tot verkoop hebben geleid. Dit helpt bedrijven content te optimaliseren voor Pinterest en meer interactie te creëren met consumenten. Alle Pinterest-data wordt gekoppeld met het CRM-systeem en andere onderdelen van het Salesforce-platform.

Pinterest kent op dit moment wereldwijd ruim 100 miljoen actieve gebruikers. In totaal hebben deze gebruikers 50 miljard pins geplaatst, waarmee zij vaak hun interesse in een product tonen. Recent onderzoek laat zien dat 93% van de Pinterest-gebruikers het platform gebruikt om inspiratie op te doen voor een toekomstige aankoop. Pinterest wordt daarom door veel bedrijven als marketingtool ingezet.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!