Redactie - 23 november 2015

Oracle Marketing Cloud heeft betere sales mogelijkheden en cross-channel orkestratie

Om marketeers te helpen een meer consistente klantervaring te bieden via eigen en betaalde media, introduceert Oracle verschillende innovaties binnen de Oracle Marketing Cloud. Deze stellen marketeers in staat om relevante mobiele interacties voor consumenten en salesmedewerkers te orkestreren. Verder is omzet te koppelen aan marketingactiviteiten en is de ervaring voor individuele klanten te optimaliseren, zo beweert Oracle.

Door het introduceren van nieuwe mobiele, data-, content- en rapportagemogelijkheden biedt de uitgebreide versie van Oracle Marketing Cloud moderne marketeers de mogelijkheid om digitale technologieën succesvol in te zetten. Deze technologieën ondersteunen hen in het leveren van een betekenisvolle klantervaring en bieden inzicht in de impact van marketing op de bedrijfsprestaties. De nieuwe innovaties helpen volgens Oracle de marketeers bij het:

vergroten van de salesmogelijkheden. De nieuwe versie omvat uitbreidingen op het gebied van engagement (Engage) en profiling (Profiler). Daarmee creëert een salesmedewerker meer inzicht in het profiel van zijn individuele contacten en zijn deze te benaderen met relevante content. De nieuwe versie van Engage verbetert de productiviteit en versnelt salescycli door vooraf voorbereide campagnes en content beschikbaar te maken op mobiele devices. Met Profiler krijgt een salesmedewerker een completer beeld van de klant dankzij een nieuwe Google Chrome-extensie.

verbeteren van de cross-channel orkestratie. Uitgebreide out-of-the-box app-messaging stelt marketeers in staat om relevante berichten naar consumenten te sturen binnen de context van een mobiele applicatie. In plaats van de berichten binnen de app te isoleren, zijn ze te orkestreren naast e-mail, social, push, SMS, MMS en andere kanalen binnen de Oracle Marketing Cloud.

vergroten van het bereik binnen ‘paid media’-ecosystemen. Een nieuwe selfservice-tool voor integratie van publieksdata helpt marketingteams of hun media-inkopers bij het bouwen van integraties die publieksdata van het Oracle Data Management Platform (DMP) doorstuurt naar belangrijke digitale advertentie- en mediaplatforms, zoals demand side-platforms, advertentienetwerken en website-optimalisatietools. De nieuwe integratietools bieden marketeers, uitgevers en adverteerders de mogelijkheid om bestaande investeringen snel en efficiënt te maximaliseer en datagedreven marketinginitiatieven uit te breiden.

optimaliseren van de klantervaring. Met het nieuwe multivariatietesten gaan marketeers een stap verder dan het traditionele A/B-testen, dat de complexiteit van actuele klantinteracties simplificeert. Met multivariatietesten zijn de prestaties van maximaal acht versies van dezelfde boodschap te meten door het analyseren van variabelen zoals onderwerpregel, content en de afzender van het bericht.

toewijzen van omzet aan marketingactiviteiten. Een nieuwe krachtige en overzichtelijke set van dashboards helpt marketeers bij het analyseren van de content en cross-channel interactie die zorgen voor conversie. Voor power-users zijn op maat te maken rapporten te creëren op basis van specifieke engagement- en conversiecijfers die het meest tellen voor hun activiteiten.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!