SEOshop overgenomen door Lightspeed POS
23-11-2015 | door: Witold Kepinski

SEOshop overgenomen door Lightspeed POS

SEOshop, het snelst groeiende e-commerce platform in Europa, kondigt haar overname aan door het Canadese software bedrijf Lightspeed POS. Lightspeed levert een krachtig Point of Sale (POS) platform voor winkels en restaurants. Samen met SEOshop stellen zij winkeliers in staat klanten zowel instore als online van dienst te zijn.

SEOshop bedient momenteel meer dan 8.000 Europese webshops, waaronder die van vooraanstaande merken zoals Heineken, Philips Lighting, National Geographic Nederland en het Van Gogh Museum. Het bedrijf heeft de afgelopen drie jaar telkens haar winst verdubbeld, met een groei van meer dan 1000 procent tussen 2011 en 2014 sinds ze een investering ontvingen van henQ in 2011. SEOshop CEO Ruud Stelder zal zijn werkzaamheden voortzetten als Director of Global eCommerce Revenue bij Lightspeed, samen met CTO Dennis Cuijpers, die Director eCommerce Development and Architecture zal worden.

Deze overname zorgt voor een sterke combinatie van e-commerce en instore technologieën met onder anderen makkelijk te gebruiken tools voor het managen van inventaris, het maken van analyses en gedetailleerde rapportages. Verder biedt het een volledig gepersonaliseerde webwinkel en een uitstekende winkel-ervaring. Lightspeed maakt vanaf vandaag SEOshop technologie onder de naam Lightspeed eCom beschikbaar voor het Verenigd Koninkrijk en Noord Amerika.

“We zijn ontzettend trots op de overname door Lightspeed POS,” zegt Ruud Stelder (foto), CEO van SEOshop. “Zowel de klanten van Lightspeed als onze eigen klanten profiteren van de overname. SEOshop klanten krijgen toegang tot de mogelijkheden van de mobiele Point of Sale oplossingen van Lightspeed en klanten van Lightspeed kunnen gebruik gaan maken van ons e-commerce platform. Door de overname kunnen verkopers wereldwijd zowel online als offline via één platform hun klanten bedienen.”

In september 2015 kondigde Lightspeed een investering aan van US$61 miljoen. Met de overname van SEOshop ondersteunt het bedrijf nu 34.000 retailers in meer dan 100 landen, goed voor jaarlijks US$12 miljard aan transacties.

WK

Terug naar nieuws overzicht
Software