Redactie - 04 december 2015

LiveAction gaat resellers inzetten om Europa te ontginnen

LiveAction (http://liveaction.com) is een snel groeiend bedrijf in Santa Clara (Californië), dat visualisatie van IP verkeer als marktsegment heeft gekozen. In de negen jaar dat ze nu bestaan, is veel energie gestoken in het creëren van een robuust concept, dat de marine en het leger van begin af aan een goede klant zijn geweest, heeft daarbij geholpen.

Dana Matsunaga, President and CEO: “Revolutionize networking through visualization, analytics and control” is ons parool. LiveAction brengt via LiveAction (network performance management en QoS control tool) en LiveUX (monitoring end user experience van webapplicaties deployed in een cloud en ontsloten via elk public netwerk) het doen en laten van data flows in beeld met de ontwikkelde visualisatie omgeving. We bouwen zelf geen data-analyse (deep packet inspection) systemen en connectors, maar haken in op bestaande connectors zoals Cisco AnyConnect Secure Mobility Client. De datastroom in een tunnel wordt door de software gevisualiseerd, met een capaciteit van 1 miljoen scans per seconde. Het system kijkt niet niet naar de payload of de individuele hubs, maar juist wel naar de metadata en de performance van de hele keten. De geaccepteerde standaard voor data flow is IPfix, een protocol dat naar steeds meer platformen geporteerd wordt."

Om het systeem te kunnen gebruiken moeten alle componenten in de keten het protocol ondersteunen en open hebben staan, aldus Matsunaga: "Tijdens het uitrollen vergt dit configuratie werk dat eventueel als service aan de klant geleverd kan worden. Met de mooie en heldere visualisatie mogelijkheden is het een ideaal hulpmiddel voor managed serviceproviders die de kwaliteit van hun dienstverlening moeten bewaken en/of rapportages aan klanten moeten opleveren."

Tot nu toe is LiveAction enkel in de Verenigde Staten via direct sales aan de man gebracht, in 2016 is Europa aan de beurt. Het bedrijf kiest bewust voor resellers met een bewezen ervaring in de markt en gaat niet voor een eigen direct sales. Het opzetten van de distributiekanalen gaat nu op gang komen en biedt bestaande ondernemers een nieuwe kans. LiveAction staat op op de global price list van Cisco, dus helemaal zonder concurrentie zullen de resellers niet kunnen beginnen.

Door: Hans Steeman

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!