Witold Kepinski - 23 december 2015

GVB kiest voor de ICT Servicedesk van OGD ict-diensten

De gunning voor het inrichten en uitvoeren van de ICT Servicedesk bij GVB is definitief. De Amsterdamse stadsvervoerder heeft een 5-jarig contract getekend met OGD ict-diensten. Daarnaast heeft GVB eenzijdig het recht om de overeenkomst te verlengen met tweemaal een extra periode van een jaar. De medewerkers van GVB worden vanaf komende januari 24 uur per dag ondersteund door de OGD Shared Servicedesk, waar ze zich ook bevinden.

Maarten van der Kleij, Hoofd Service Management bij OGD ict-diensten: “We zijn blij dat we ict voor de medewerkers van GVB simpel en toegankelijk kunnen maken. In deze tijd is het belangrijk dat je problemen zelf kunt oplossen en niet uren op hulp hoeft te wachten. Met ons TOPdesk zelfservice-portaal zetten we de medewerker weer in de driver’s seat.”

De Europese aanbesteding, begeleid werd door Strict Consultancy, werd in augustus uitgeschreven. De goede prijs-kwaliteitverhouding van OGD in vergelijking met de andere deelnemers gaf de doorslag en leidde in oktober al tot een voorlopige gunning.

Het is niet de eerste keer dat GVB en OGD ict-diensten samenwerken: in 2011 leverde OGD al de eerste parttime servicedeskmedewerkers aan GVB, en sinds 2013 ondersteunt de Shared Servicedesk van OGD de ICT Servicedesk van GVB. De samenwerking beviel van beide kanten goed. De directe manier van communiceren en de no-nonsense mentaliteit van medewerkers komen overeen en zorgen voor een ware cultuurmatch tussen de twee organisaties, aldus Olof Kurpershoek, Manager ICT-operatie bij GVB: “Met de aanbesteding gaat GVB over van best effort naar een afgebakende dienstverlening op tijd en op maat. Verstoringen eerder oplossen en aanvragen sneller verwerken binnen de gestelde kaders van de dienstverlening, is ons doel. Dit komt de effectiviteit ten goede. In OGD hebben we een partner gevonden die ons hierbij optimaal ondersteunt.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!