Wouter Hoeffnagel - 18 januari 2016

Uitblinken in klantenservice krijgt in 2016 prioriteit

Uitblinken in klantenservice is één van de belangrijkste prioriteiten in de IT industrie in 2016. Volgens IT-managers liggen de belangrijkste kansen in 2016 op het gebied van procesoptimalisatie (26%), servicecatalogi en self-service (19%) en een nauwe aansluiting van IT op de behoeften van de organisatie (15%).

Dit blijkt uit internationaal onderzoek van Axios Systems, leverancier van IT Service Management oplossingen. Een focus op bovenstaande punten draagt volgens Axios Systems bij aan lagere kosten en grotere efficiëntie van de organisatie. Ook leiden structurele verbeteringen zoals het zelfredzaam maken van eindgebruikers met behulp van een service catalogus of self-service tot betere klantenservice. 

De top drie trends onthullen volgens het bedrijf de ultieme uitdaging voor de IT afdeling in 2016: IT-managers moeten als katalysator fungeren voor organisationele veranderingen zodat de IT dienstverlening nauwer aansluit bij de strategie van de organisatie. Uiteindelijk zal dit leiden tot grote verbeteringen in de eindgebruikers tevredenheid.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!