Top-3 IT Service Management trends in 2016

18-01-2016 | door: Blog
Deel dit artikel:

Top-3 IT Service Management trends in 2016

Uit de resultaten van een internationaal onderzoek uitgevoerd door IT Service Management (ITSM) leider Axios Systems blijkt dat uitblinken in klantenservice één van de belangrijkste prioriteiten is in de IT industrie in 2016.

Volgens  IT managers uit 16 landen liggen  de belangrijkste kansen in 2016 op het gebied van:

  1. Proces optimalisatie (26% van de respondenten)
  2. Service Catalogus / self-service (19% van de respondenten)
  3. Nauwe aansluiting van IT op de behoeften van de organisatie (15% van de respondenten)

Focus op bovenstaande punten draagt bij aan lagere kosten en grotere efficiëntie van de organisatie. Structurele verbeteringen zoals het zelfredzaam maken van eindgebruikers met behulp van een Service Catalogus of self-service leidt tot betere klantenservice. Als de IT afdeling haar doelstellingen in lijn brengt met de lange termijn doelstellingen van de industrie dan leidt dat tot een verbetering van de kwaliteit van dienstverlening.

De top drie trends onthullen de ultieme uitdaging voor de IT afdeling in 2016: IT managers moeten als katalysator  fungeren voor organisationele veranderingen zodat de IT dienstverlening nauwer aansluit bij de strategie van de organisatie. Uiteindelijk zal dit leiden tot grote verbeteringen in de eindgebruikers tevredenheid.

Dit nieuwe jaar is een ideale tijd voor CIOs en andere IT managers om prioriteiten te herzien. Wij voorzien IT leiders van relevante inzichten om een bijdrage te leveren aan het volwassenheidsniveau van de IT afdeling,  door efficiënter en  kosteneffectiever te werken kan de organisatie belangrijke concurrentievoordelen behalen. Het gaat hier niet alleen om de IT afdeling, maar om elke afdeling die met dienstverlening te maken heeft, dit kan HR, Finance, Procurement etc. betreffen. Onze adviezen vormen onderdeel van onze missie om wereldwijd excellent service management te leveren ongeacht de industrie en sector.

Door: Tasos Symeonides, CEO of Axios Systems

Een gratis exemplaar van de whitepaper over IT Service Management in 2016 is beschikbaar >> http://bit.ly/1myyKZn

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Beheer