Witold Kepinski - 25 januari 2016

Kaseya onderzoek geeft inizcht in succesvolle MSP's

Kaseya, speler op het gebied van cloudgebaseerde IT-managementsoftware, maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse MSP (Managed Service Provider) Global Pricing Survey. De enquête laat een toename in groei zien voor MSP’s, met name voor die MSP’s, die beveiligingsdiensten aanbieden. Kaseya kondigt ook de aanstelling van brancheveteraan Miguel Lopez als Senior Vice President en General Manager voor MSP-oplossingen aan. Lopez brengt meer dan twintig jaar ervaring in managed services mee in zijn functie. Hij gaat de MSP-strategieën van Kaseya leiden en samenwerken met grote en kleine Kaseya-partners, zodat zij de problemen van hun klanten beter kunnen oplossen met technologieoplossingen van Kaseya.

De input van de enquête is verkregen van eigenaars van bijna vierhonderd MSP-firma’s in meer dan dertig landen. Met de resultaten geeft de Kaseya Global Pricing Survey inzicht in zowel prijsstelling als trends in het aanbieden van nieuwe diensten in het MSP-marktsegment. De resultaten bieden details over welke diensten MSP’s momenteel bieden, hoe ze geprijsd worden, en hoe de MSP-business het afgelopen jaar is veranderd.

De belangrijkste conclusies uit deze Kaseya-enquête zijn onder andere dat MSP’s die hard zijn gegroeid:

  • ·         jaarlijks meer dan twintig procent groei hebben ervaren over de afgelopen drie jaar;
  • ·         beveiligingsdiensten aanbieden als belangrijkste concurrentievoordeel, aangezien ze verwachten dat ‘verhoogde beveiligingsrisico’s’ het belangrijkste IT-probleem of -dienst is voor hun klanten in 2016;
  • ·         desktopbeveiligingsdiensten aanbieden (75 procent);
  • ·         identiteits- en toegangsmanagementdiensten aanbieden met een flinke groei in samengestelde jaarlijkse groei (Compound Annual Growth Rate, CAGR) over de afgelopen drie jaar (33 procent);
  • ·         twee keer zo vaak clouddiensten aanbieden, zoals monitoring, hosting, back-up/herstel en desktop/servermanagement;
  • ·         per uur meer in rekening brengen voor hun technici;
  • ·         een ruimere verdeling hebben in uurtarief over technici van niveau een, twee en drie;
  • ·         gemiddeld meer in rekening brengen voor maandelijks serversupport en -onderhoud;
  • ·         hostingdiensten aanbieden voor eigen apparatuur van de klant (85 procent);
  • ·         clouddiensten aanbieden (IaaS, PaaS, SaaS) (50 procent);
  • ·         in 2016 een hogere omzet verwachten (66 procent).

 Voor meer details en een uitgebreide analyse van de bevindingen is het rapport van de Kaseya MSP Global Pricing Survey hier beschikbaar. Voor een duik in de belangrijkste uitkomsten kunnen geïnteresseerde MSP’s op dinsdag 9 februari 2016 om 15.00 uur een gratis webinar volgen van brancheveteraan Miguel Lopez. Registreer hier:www.kaseya.com/2016Report_EMEA.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!