Witold Kepinski - 03 maart 2016

Cisco Engage programma helpt partners met digital marketing

Cisco Engage programma helpt partners met digital marketing image

Cisco introduceert het Engage programma die partners ondersteunt met nieuwe 'digital marketing' tools om klanten van oplossingen te voorzien die hun helpen in hun digitale transformatie en business.

Partner Engage biedt een digitaal pakket met analytics en campagne reportages voor partners, zo meldt Michelle Chiantera, senior director, global partner marketing. Partner Engage is gebaseerd op marketing velocity, partner marketing central, digital demand services en digital marketing experts.

Cisco wil graag zijn partners meer winstgevender laten worden en start daarom met het Partner Engage programma. Partners doen ruim tachtig procent van Cisco’s omzet. Willen partners verder groeien en in trek blijven bij klanten, is het advies om meer focus te leggen op consulting services, hybrid cloud, security en line of business beslissers (lob), een groep die steeds groter wordt naast inkopers zoals een CIO of IT-manager. Partners die dit doen zijn het meest winstgevend aldus Wendy Bahr (foto), Senior VP van de Cisco Global Partner Organization.

Partners kunnen groeien in diverse verticale markten zoals gezondheidszorg, onderwijs, maar ook financiële dienstverlening die hier en daar moeilijk heeft maar graag gebruikt maakt van digital business oplossingen. Partners kunnen bijvoorbeeld nauwer samenwerken in de gezondheidzorg rond oplossingen voor medische scans. Cisco partners worden verder door Bahr aangemoedigd meer kennis in huis te halen door bijvoorbeeld overnames te doen zoals applicatie specialisten of isv’s.

Software & collaboration

Cisco gaat verder zijn bestaande Cisco Partner Program vereenvoudigen en voor meer aligment zorgen van zijn sales & marketing voor security, software, next-generation data center en het digital network zo meldt Bahr.

Cisco verbetert verder value exchange incentives verbeteren om de marges van Cisco partners te verbeteren. Zo kunnen partners goed verdienen als ze meer cisco security oplossingen verkopen. Dertig procent van het VIP portfolio heeft focus op de verkoop van software & collaboration oplossingen.

Software Partner rollen

Vanaf 1 mei 2016 biedt Cisco aan partners nieuwe ‘Software Partner rollen’. Ten eerste Lifecycle Advisor dat klanten helpt in het verkrijgen, verlengen en vernieuwen van software. Ten tweede is er Software Integrator die ontwikkelaars helpt met DevOps van software via de Spark app for Developers. Spark is een Unified Communication as a Service (UCaaS) oplossing.

Monthly Recurring Revenue (MRR)

Bahr adviseert tot slot de reseller om komende jaren een Monthly Recurring Revenue (MRR) model te omhelzen en op te bouwen. “Klanten kopen namelijk vaker software gebaseerde oplossingen. De meeste winstgevende Cisco partners doen 30 procent via een MRR-verkoopmodel”, aldus Bahr.

Lees meer op de Cisco websites Connect, Engage and AmazeSalesConnect , Marketing Velocity Hub en Marketing Velocity program.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!