Witold Kepinski - 03 maart 2016

Cisco CEO Chuck Robbins geeft gas

Cisco CEO Chuck Robbins geeft gas image

Cisco en zijn partners moeten sneller vaart maken om mee te gaan met de veranderende technologie voor onder andere cloud, digitalisatie, IoT en analytics aldus ceo Chuck Robbins. Hierdoor worden ze aantrekkelijk voor de line of business beslissers die ook snel willen groeien met de beste technologie en oplossingen, zo zei Robbins tijdens het Cisco Partner Summit 2016 in San Diego.

Digitale transformatie

Cisco is een grote speler in connectiviteit met switches, routers, wireless en servers. Het bedrijf zet vandaag de dag 49 miljard dollar per jaar om. Om verder te groeien geeft ceo Chuck Robbins, die in de zomer van 2015 John Chambers opvolgde, extra gas. De komende jaren worden volgens hem miljarden devices en sensoren met het Internet verbonden waar veel data doorheen wordt verplaatst tussen devices, datacenters en de cloud. “We staan aan de vooravond van een grote digitale transformatie. Dit biedt partners een kans niet alleen connectiviteit te beiden maar ook inzicht te geven in de data. Hiermee kunnen bepaalde business problemen worden opgelost waardoor een organisatie verder kan groeien. Zo biedt je als partner meer waarde aan de klant. Cisco en partners helpen klanten met technologie.”

Helpen

Cisco zegt zich te onderscheiden met nieuwe innovatieve technologie. Het bedrijf investeert jaarlijks 6,3 miljard dollar in R&D. Zo werd tijdens de partnerbijeenkomst de Cisco HyperFlex Systems hyper-converged infrastructure en nieuwe Nexus 9000 switches aangekondigd. Verder werden partners gewezen op het brede security portfolio. Voor het digitale tijdperk is het Cisco Digital Network Architecture (DNA) platform gelanceerd waarmee tal van services kunnen worden uitgerold. Naast het lanceren van eigen producten uit de R&D afdeling koopt Cisco technologie in, aldus Robbins. Zo is CliQr overgenomen dat een beheerlaag biedt voor het uitrollen van cloud omgevingen. Ook IoT-specialist Jasper is overgenomen dat inzicht geeft in data van systemen, auto’s, sensoren en devices. “We zullen onze klanten helpen technologie. Dan moeten we wel sneller bewegen met meer innovatie, overnames, investeren en door te partneren.”

Powered by partnerships

Er moet meer binding met klanten plaatsvinden willen partners relevant blijven vindt de Cisco topman. Partners moeten niet alleen de juiste hardware, software en services in huis hebben waarmee een lange termijn relatie met de klant kan worden aangegaan. Cisco partners kunnen daarbij meer optreden als een partij die zich in de klant verdiept en hen begeleid met visie kennis & kunde. Verder worden Cisco partners aangemoedigd nauwer samen te werken om gezamenlijk oplossingen te bieden: zo ontstaat er een sterker partner ecosysteem die gewassen is tegen nieuwe geopolitieke of economische crisisuitdagingen, aldus Robbins. Het verwees naar thema ‘Powered by partnerships’ van het Cisco Partner Summit 2016. “De winnaars van de toekomst zijn diegenen die partnerships aangaan.”

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!