Witold Kepinski - 08 maart 2016

Kaltura verkoopt webcast-oplossing via channel partners

Het Duitse videotechnologiebedrijf Kaltura heeft een webcast-oplossing ontwikkeld. De oplossing wordt via channel partners verkocht.

Met interactieve webcasts bereiken bedrijven hun medewerkers, klanten en partners over de hele wereld en kunnen ze persoonlijk zaken uitwisselen, ondanks de grote afstand. Via het internet gestreamde live meetings kunnen een onbeperkt aantal deelnemers kan inloggen. “Bedrijven opereren steeds meer in een geglobaliseerde, mobiele wereld”, zegt Otto Larsen, salesmanager Benelux bij Kaltura. “Met onze webcastingtechnologie kunnen wij medewerkers, klanten en partners uit de hele wereld rond een virtuele tafel plaats laten nemen en zo de belangrijke persoonlijke communicatie en interactie stimuleren. Daarnaast kun je direct op reis en verblijfkosten besparen." 

Dit neemt natuurlijk niet weg dat persoonlijk contact soms onontbeerlijk is, maar er zijn vele voorbeelden te noemen waarbij een webcast een een goed alternatief is aldus Larsen. Denk bijvoorbeeld aan trainingsessies, productupdates of kwartaalbesprekingen. Ook de CEO speech en de zogeheten 'town hall meetings' waarbij medewerkers verspreid over verschillende locaties een boodschap gelijktijdig moeten ontvangen. Als het gaat om meetings met meer dan 100 medewerkers dan is een webconference of conference call vaak niet toereikend. Kaltura webcasting kan naadloos worden geïntegreerd in bestaande portals en websites van bedrijven en is dankzij een gebruiksvriendelijke back- en frontend in een handomdraai klaar voor gebruik. Beeld en geluid worden in hoge kwaliteit via livestreaming overgedragen. Analyses in real time maken het daarbij mogelijk om de aanwezigheid van de deelnemers in de gaten te houden. Op de beeldschermen kan flexibel worden geschakeld tussen het livebeeld en powerpointpresentaties of andere documenten. Bovendien maken presentatietools het mogelijk de inhoud op gebruiksvriendelijke wijze te presenteren. Behalve via livestreaming kunnen de webcasts ook per video on demand (VoD) worden bekeken. Zo kunnen ook personen die de livewebcast hebben gemist, deze altijd terugkijken. Voor een betere vindbaarheid kan daarbij eenvoudig op hoofdstuk of zoekterm door de afzonderlijke inhoud gebladerd worden."

Kaltura staat geplaatst als Leader in Gartner’s 2015 Enterprise Video Content Management Magic Quadrant.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!