Witold Kepinski - 15 maart 2016

Cisco geeft digital marketing tips aan channel partners

Cisco geeft digital marketing tips aan channel partners image

Netwerkleverancier Cisco heeft een deel van zijn channel partners bijgespijkerd hoe ze het best digitale marketing tactieken kunnen toepassen om hun klanten en prospects te voorzien van de beste oplossingen. De Amerikaanse netwerkgigant organiseerde hiervoor het Cisco Marketing Velocity om succesvol klanten tegemoet te treden. Daarbij lanceerde het Engage partnerprogramma dat Cisco-partners ondersteunt met kennis en kunde.

Volgens Michelle Chiantera, senior director global partner marketing bij Cisco, is het vandaag de dag en de toekomst belangrijk om de beste klantervaring te leveren waarbij klanten gefascineerd worden met goede oplossingen die hen helpen in hun business. De klant moet centraal staan en help hen de digitale transformatie die nu plaatsvindt. Hierbij heeft Cisco een mantra voor: ‘connect, engage & amaze’.

Volgens Cisco gaat het bij connect om nauw persoonlijk contact met de klant te onderhouden. Daarbij kan de Cisco partner zoveel mogelijk real-time data over de klant verzamelen en met die informatie strategisch de klant te benaderen en te helpen. Daarna volgt ‘engage’ om met alle verzamelde data contact met de klant te maken. Vervolgens is het met ‘amaze’ de taak om de klant te overweldigen met krachtige oplossingen zodat ze blijven terugkomen.

Door: Witold kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!