Redactie - 24 maart 2016

Oracle helpt CIO met Cloud at Customer

Oracle lanceert een nieuwe suite van diensten waarmee organisaties gemakkelijker de overstap naar de cloud maken. Dit nieuwe pakket neemt enkele van de belangrijkste drempels weg. De diensten bieden CIO’s nieuwe keuzes voor het inzetten van bedrijfssoftware en een natuurlijke route voor het overzetten van kritische on-premise applicaties naar de cloud.

Nu organisaties steeds meer workloads naar de cloud willen brengen, lopen ze steeds vaker tegen zakelijke, juridische en compliancy-issues aan. Oracle maakt het hen nu gemakkelijker om deze transitie te maken, zodat ze eindelijk profiteren van de prestatie-, kosten- en innovatievoordelen van de Oracle Public Cloud Services. Deze zijn zowel in de Oracle Cloud als in het eigen datacenter inzetbaar.

“Wij hechten veel waarde aan het helpen van onze klanten bij hun overstap naar de cloud, zodat ze sneller innoveren, hun zakelijke groei stimuleren en hun bedrijfstransformatie ondersteunen”, zegt Thomas Kurian, president bij Oracle. “Dit is belangrijk nieuws. Wij lanceren een aantal clouddiensten en zijn de eerste public cloudleverancier die organisaties de volledig vrije keus biedt waar ze hun Oracle Cloud willen inzetten.”

De nieuwe suite van diensten – getiteld Oracle Cloud at Customer – laat bedrijven profiteren van alle voordelen van de Oracle Cloud Services: flexibiliteit, eenvoud, prestaties, hoge schaalbaarheid en betalen op abonnementsbasis – in het eigen datacenter. Oracle is de eerste grote public cloudleverancier van een stack die volledig compatibel is met de Oracle Cloud, maar on-premise geleverd wordt. Aangezien de software naadloos aansluit bij de Oracle Cloud is deze voor verschillende doeleinden inzetbaar, waaronder disaster recovery, elastic bursting, ontwikkeling en testen, het migreren van workloads op basis van lift-and-shift en DevOps op basis van een enkele API en scripting-toolkit. Daarnaast is de klantervaring exact gelijk aan die van gebruikers van de volledig beheerde oplossing, inclusief de nieuwste innovaties.

Door de Oracle Cloud in het eigen datacenter in te zetten:

heeft een organisatie de volledige controle over de eigen data en voldoet zij aan eisen op het gebied van data-integriteit en geografische opslaglocatie. Tegelijkertijd is te profiteren van de voordelen van de public cloud.

kan een organisatie zijn workloads verdelen over de on-premise omgeving en de public cloud binnen een identieke omgeving met dezelfde toolsets en API’s.

kan een organisatie Oracle- en niet-Oracle-workloads verdelen over on-premise en cloudomgevingen wanneer zakelijke eisen daarom vragen.

voldoet een organisatie aan beveiligings- en privacy-eisen van onder meer PCI-DSS (creditcards en betaalpassen), HIPAA (Amerikaanse gezondheidszorg), FedRAMP (voor de Amerikaanse federale overheid), de Duitse federale dataprotectiewetgeving, de dataprotectiewet van Engeland, en andere branche- en nationale regelgeving.

Oracle lanceert de volgende diensten binnen zijn Oracle Cloud at Customer-suite:

Infrastructuur: biedt elastic compute-capaciteit, elastic block-storage, virtual networking, file-storage, messaging en identity management om portabiliteit van Oracle- en niet-Oracle-workloads naar de cloud mogelijk te maken. Extra IaaS-diensten die het portfolio completeren, zijn onder andere Containers en Elastic Load Balancer. Deze komen binnenkort beschikbaar.

Datamanagement: stelt klanten in staat om te profiteren van de nummer 1-database voor het beheren van hun data-infrastructuur in de Oracle Database Cloud. De initiële set van Database Cloud Service-diensten wordt later aangevuld met Oracle Database as a Service – Exadata voor zeer hoge prestaties en een brede set van Big Data Cloud-services, waaronder Big Data Discovery, Big Data Preparation, Hadoop en Big Data SQL.

Applicatieontwikkeling: voorziet in de ontwikkeling en inzet van Java-applicaties in de cloud. Binnen afzienbare tijd volgen andere diensten voor meertalige ontwikkeling in Java SE, Node.Js, Ruby en PHP.

Enterprise-integratie: vereenvoudigt de integratie van on-premise applicaties naar de cloud en van cloud naar cloud met gebruik van de Oracle Integration Cloud Service. Later volgen nog mogelijkheden voor SOA, API-management en Internet of Things.

Beheer: voorziet in naadloos beheer van workloads, on-premise en in de Oracle Cloud.

De Oracle Cloud groeit snel en ondersteunt nu meer dan zeventig miljoen gebruikers en meer dan 34 miljard transacties per dag. Oracle beschikt hiervoor over negentien datacenters wereldwijd.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!