Witold Kepinski - 30 maart 2016

Cisco verwacht nog meer recurring omzet

Cisco verwacht nog meer recurring omzet image

Cisco verwacht nog meer meer recurring omzet uit software en services te doen de komende jaren. Nu is dat al 28 procent van de totale omzet. Maar dat percentage kan en moet hoger worden als partners het subscription model omarmen waarmee ze zelf ook goed aan kunnen verdienen. Een grote kans voor partners, aldus Cisco CFO Kelly Kramer (foto) tijdens de onlangs gehouden Cisco Partner Summit 2016 in San Diego.

Volgens Kramer zet Cisco vaart om zin business meer te veranderen in een software subscription, services en recurring revenu model. Die shift heeft geen windeieren gelegd aldus de topvrouw die de finance bij het grootste netwerkbedrijf ter wereld doet. De laatste kwartalen werden er dubbele groeicijfers geboekt met Cisco’s software business zoals SaaS diensten OpenDNS en Jasper unified communication as a service.

Wedererende omzet

Volgens Kramer bieden software abonnementen een helder inzicht in gebruik en kosten. Zo blijft er grip op het IT-budget. Partners kunnen goede zakendoen met software en het groeiend aanbod van SaaS software die door Cisco wordt ontwikkeld of overgenomen zoals OpenDNS en Jasper. Hoe meer wederkerende omzet een partner met een klant doet hoe beter en hoger de winstgevendheid. Cisco aandeelhouders zijn op hun beurt weer tevreden dat er een recurring omzet en winst bij de netwerkleverancier binnenkomt.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!