Redactie - 13 april 2016

Startupbootcamp en de Schiphol Group werken aan digital airport

Startupbootcamp en de Schiphol Group werken aan digital airport image

Groeiversneller Startupbootcamp en de Schiphol Group gaan nauw samenwerken. Schiphol gaat gedurende drie jaar de geselecteerde startups van het Smart City & Living-programma ondersteunen. De editie van 2016 start vandaag. De Schiphol Group verwacht veel te kunnen opsteken van de jonge bedrijven in het kader van haar ambitie om het beste digital airport van de wereld te worden.

Elk jaar start er een groep van 10 bedrijven in het Smart City & Living-programma van Startupbootcamp Amsterdam. Dit jaar mogen zelfs 11 bedrijven deelnemen aan het acceleratietraject, dat vandaag begint. De komende drie jaar krijgen alle deelnemende teams begeleiding van mentoren van de Schiphol Group. Voor de startups valt er veel winst te behalen, omdat ze kunnen leren van de kennis die de Schiphol-mentoren hebben over slimme logistiek en energiestromen. De infrastructuur op en rond het vliegveld is zeer uitgebreid en cruciaal voor het functioneren van de organisatie.

Voor de Schiphol Group is de samenwerking ook belangrijk. Startups staan bekend om hun innovatievermogen en snelheid. Daar kan Schiphol van leren, aldus Robert Lenterman, directeur Treasury & Riskmanagement bij de Schiphol Group: “Schiphol wil het beste digital airport ter wereld worden. Om dit bereiken, willen we zoveel mogelijk opsteken van de kennis en kunde van innovatieve partijen in de wereld om ons heen. Startupbootcamp heeft een goede reputatie en is in staat om startups te selecteren die op termijn succesvol zullen worden. We verwachten dat de innovatieve ideeën en daadkracht van startups ons zal inspireren en ons verder helpt om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen. We kijken erg uit naar deze samenwerking.”

Patrick de Zeeuw, medeoprichter van Startupbootcamp, is trots op dit partnership: “Dat een grote, internationale en complexe organisatie als Schiphol onze Smart City & Living-bedrijven gaat begeleiden, is zeer goed nieuws voor de startups, Startupbootcamp én voor de Schiphol Group zelf. De experts van Schiphol hebben als geen ander verstand van en ervaring met slimme oplossingen op het gebied van mobiliteit, ruimtelijke planning en energie. Dit geeft jonge bedrijven inzicht in de mogelijke toepassingen en ‘vermarkting’ van hun innovaties.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!