Witold Kepinski - 22 april 2016

MBO- en VMBO-vakschool SintLucas kiest voor OGD ict-diensten

De creatieve mbo- en vmbo-vakschool SintLucas met locaties in Eindhoven en Boxtel heeft OGD ict-diensten gekozen als partner voor het vernieuwen, beheren en onderhouden van haar netwerk- en datacenter-infrastructuur.

Het Delftse ict-bedrijf is bij de aanbestedingen op de gebieden van NaaS (network as a service) en IaaS (infrastructure as a service) als winnaar uit de bus gekomen. Hierdoor zullen de ongeveer 3.200 studenten en leerlingen en de 320 docenten en overige medewerkers van SintLucas binnenkort werken binnen de nieuwe omgeving die OGD bouwt. De ontwikkelingen zorgen ervoor dat de scholengemeenschap een inhaalslag maakt op het gebied van ict en ze zich kan richten op waar het om draait: onderwijzen.

Er wordt gestreefd naar het bieden van excellent onderwijs, en daarvoor is excellente ict een voorwaarde. SintLucas heeft er dan ook voor gekozen om de randzaken uit handen te geven. Om de overige voorzieningen naar een hoger niveau te tillen heeft de vakschool er bewust voor gekozen om hulp van buitenaf in te schakelen. Door afwisselend te kiezen voor clouddiensten en uitbesteding van andere diensten, betekent dit voor de school dat zij zelf de regie in handen heeft en betaalt naar gebruik, maar niet verantwoordelijk is voor het beheer.

Daarbij past de dienstverlener perfect bij de organisatiestrategie die SintLucas over de jaren 2015-2019 hanteert. In dit vijfjarenplan is ‘verbinding’ de kernwaarde, een begrip waarin OGD zich letterlijk en figuurlijk erg thuis voelt. Het is de ambitie van SintLucas om tot de top vijf van vmbo- en mbo-scholen te blijven behoren, en de ontwikkeling van de ict-voorzieningen is daarbij bepalend. “De culturen van onze organisaties sluiten naadloos op elkaar aan. Creativiteit is waar OGD en SintLucas binnen hun respectievelijke disciplines in uitblinken”, aldus Stijn Leijen, salesmanager van de vestiging in Eindhoven. “Daarbij wonen onze techneuten in de buurt van SintLucas, waardoor de responssnelheid heel hoog ligt. Dat is bijzonder op de markt: ondersteuning kan, wanneer nodig, binnen twee uur op locatie verleend worden.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!