Wouter Hoeffnagel - 25 april 2016

Centralpoint.nl wint gouden Nationale Contact Center Award

Centralpoint.nl winst een Gouden Nationale Contact Center Award (NCCA) in de categorie Technologie. De prijs werd uitgereikt tijdens het CustomerFirst Gala, dat afgelopen donderdag werd gehouden in TivoliVredenburg, Utrecht.

Voor haar webshop ontwikkelde Centralpoint.nl een chatfunctie met een human touch, die de omzet fors deed stijgen. De jury beschrijft deze functie als “één van de meest vergaande chat-oplossingen die de jury tot nu toe zag.” Centralpoint’s winnende casus onder de titel ‘E-Commerce klantcontact: persoonlijk, proactief en real-time’ is ontwikkeld en ingediend in nauwe samenwerking met ROBIN. Centralpoint versloeg hiermee de inzendingen van respectievelijk T-Mobile en Essent. De winnende casus is inclusief conversiecijfers, statistieken en andere learnings hier te vinden. 

Marcel Joosten, Directeur E-commerce bij Centralpoint, geeft aan trots te zijn deze prijs te hebben gewonnen. De award is opgedragen aan de medewerkers van Centralpoint die dagelijks in het contact center klaar staan voor vragen van klanten. “Live chat is geen gemakkelijk kanaal”, zegt Patrick Speijers, CEO van ROBIN. Hij gaat verder: “Niet zelden irriteren webwinkels hun klanten met te laat beantwoorde chats. Of prijkt de boodschap ‘Laat een bericht achter’ op de homepage van de website. Je moet er bij live chat écht voor gaan. Centralpoint doet dat. Wij zijn hun sidekick. Dat is waar wij voor leven.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!