Witold Kepinski - 03 juni 2016

Axis Communications koopt Cognimatics winkeloptimalisatie technologie

Axis Communications, leverancier van netwerkvideo, koopt voor een onbekend bedrag Cognimatics die winkeloptimalisatie oplossingen levert voor de retailsector.

De technologie van Cognimatics wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het tellen van mensen, meten van wachtrijen en de totale bezetting van de winkel. De toevoeging van Cognimatics’ kennis en technologie aan het portfolio van Axis versterkt het aanbod van het bedrijf in de snelgroeiende retailmarkt. Partners kunnen nu aan eindklanten analytics-oplossingen bieden die kunnen bijdragen aan hun bestaande Axis-oplossing, aldus Ray Mauritsson (foto), CEO van Axis Communications.

Cognimatics is opgericht in 2003 en is gevestigd in Lund, Zweden, waar 12 werknemers actief zijn. Het bedrijf biedt tal van applicaties voor video-analytics die door retailers kunnen worden ingezet. Met behulp van behavioural intelligence kunnen retailers kennis verzamelen om inspanningen te optimaliseren, de klantervaring te verbeteren en veiligheid te versterken. Axis Communications en Cognimatics werken sinds enkele jaren samen op het gebied van ontwikkeling en sales, om geïntegreerde oplossingen te bieden aan verschillende, gezamenlijke klanten. Cognimatics bedient klanten in meer dan 70 landen via een wereldwijde distributeur en een netwerk aan system integrators.

2N

Axis Communications nam eerder de Tsjechische IP-intercomsystemen specialist 2N over. 2N is de nummer één speler op het gebied van IP-intercomsystemen en opereert met een breed portfolio van oplossingen, bijvoorbeeld met systemen voor IP-audio en IP-liftintercom. De organisatie heeft een verkoopkanaal van elektrotechnische en telecommunicatie-installateurs en fabrikanten van liftsystemen. Dit vormt een goede aanvulling op het huidige wereldwijde sales channel van Axis.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!