Redactie - 24 juni 2016

Hippo en Intershop maken online shopping persoonlijker

De Amsterdamse CMS-aanbieder Hippo en de leverancier van e-commerce-oplossingen Intershop hebben een solution partner agreement ondertekend. De partner-overeenkomt met Hippo betekent dat Intershop-klanten directe toegang krijgen tot Hippo’s content targeting- en personalisatietools, die hen in staat stellen om hun customer experience interactiever te maken.

De Amsterdamse CMS-aanbieder Hippo en de leverancier van e-commerce-oplossingen Intershop hebben een solution partner agreement ondertekend. Intershop, dat zijn hoofdkantoor heeft in het Duitse Jena, is een aanbieder van enterprise oplossingen voor omni-channel commerce en helpt meer dan 300 bedrijven wereldwijd bij het optimaliseren van hun online verkoopproces.

De partnerovereenkomst met Hippo betekent dat Intershop-klanten direct toegang krijgen tot Hippo’s content-targeting- en personalisatietools om hun customer experience interactiever te maken. Beide partners kijken uit naar de vruchten die hun samenwerking in de nabije toekomst zal afwerpen, aldus René Verspuij, Partner Sales Manager bij Intershop, zegt hierover: “Dankzij de samenwerking met Hippo kunnen ook complexe omni-channel commerce-klanten in B2C en B2B een ijzersterke en flexibele customer experience leveren, die optimaal geïntegreerd is in de toonaangevende Intershop Commerce Suite. Wij zijn blij dat Hippo nu deel uitmaakt van ons Synaptic Commerce landschap met een oplossing waar de markt nu al goed op reageert.”

“Ons CMS en de e-commerce-oplossingen die Intershop aanbiedt vullen elkaar op veel vlakken aan”, zegt Steven Fockema, Partner Management Director bij Hippo. “Samen kunnen we onze klanten een concurrentievoordeel bieden op het gebied van storytelling en het leveren van de juiste content, gebaseerd op gebruikerscontext en -gedrag. We hebben al vier gezamenlijke klantprojecten gedaan en er zitten er nog diverse in de planning. Bovendien hebben we veel gezamenlijke partners, zoals Incentro, Javelin Group (onderdeel van Accenture Digital) en Diva-e. Dit is een must voor de integratie van beide systemen en het kunnen garanderen van een vlekkeloze delivery.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!