Redactie - 01 juli 2016

Veeam is net als racer Max Verstappen

Het was warm en gezellig tijdens de eerste editie van de Veeam Karting Challenge. Ongeveer negentig partners, distributeurs en klanten deden mee aan het event op de openluchtkartbaan in Berghem, bij Oss. Net als teambazen in de Formule 1 deden ze geheimzinnig over de tactiek die ze gingen volgen. Het fanatisme was voelbaar en de stemming bijzonder goed.

“Bij Veeam vinden we dat je naast al het harde werken ook tijd moet nemen om samen leuke dingen te doen en blijvende herinneringen te creëren. Daarom organiseren we deze dag”, zei Lodewijk van Klaveren, Channel Manager Benelux. “Je leert elkaar anders kennen als het een keer niet over ons vak gaat en dat is heel leuk. Het is zeker de bedoeling dat we hier een vervolg aan gaan geven.”
 
Niet alleen bij de deelnemers was de stemming goed, ook de mensen van Veeam zelf zitten uitstekend in hun vel. En daar is alle reden toe. Zet het jaar 2016 maar eens op een rijtje. Veeam kreeg een Dutch IT-channel Award in februari. Daarna volgden er uitstekende eerstekwartaalcijfers en de bekendmaking dat het  Veeam Cloud & Service Provider-programma (VCSP) met meer dan 70 procent is gegroeid. En recent kwam daar de vermelding als ‘leader’ in het Magic Quadrant van Gartner voor Data Center Backup & Recovery nog eens bij. Het was de eerste keer voor Veeam, dat voorheen als ‘visonary’ werd ingedeeld. Het is duidelijk dat het bedrijf, eigenlijk net als racer Max Verstappen, geen opkomend talent meer is maar écht bij de grote jongens hoort.

Partners

“Het Benelux team is weer verder uitgebreid”, vult Van Klaveren de successen aan. “Met name in Nederland met een Territory Manager en een Enterprise Account Manager. En we zoeken nog een Hosting Manager en een Enterprise Marketing Manager.” Het is niet voor niets dat het juist om die functies gaat. “Het Enterprise-segment wordt steeds belangrijker voor ons, terwijl we tegelijkertijd onze MKB achterban niet willen verliezen, daar ligt de oorsprong van het succes van Veeam. Je ziet dat we grote bedrijven steeds beter bereiken. Zij worstelen met hun databeschikbaarheid. Uit ons Availability Report bleek dat de kloof tussen wat IT-afdelingen kunnen realiseren en wat gebruikers nodig hebben als het gaat om het beschikbaar zijn van data nog nooit zo groot was. Juist bij grote bedrijven. Die boodschap komt over.”

Het partnerkanaal dat Veeam in de afgelopen tien jaar stukje bij beetje heeft opgebouwd staat ondertussen als een huis. Van Klaveren: “Het uitbreiden van het aantal partners heeft niet per se onze prioriteit, al zijn we wel altijd op zoek naar specifieke partners. Maar het belangrijkste voor ons is nu om de cross-sell-mogelijkheden samen met onze alliantiepartners als HP, NetApp en Cisco te vergroten. Daar liggen voor gezamenlijke partners en distributeurs mogelijkheden die onvoldoende worden benut en we willen dit graag met ze verbeteren.”

Hosters

Ook nieuw is dat Veeam in september een event voor hosters gaat organiseren. “En dan moet je het woord ‘hosters’ redelijk breed zien. Wij willen hen gaan helpen door uit te leggen wat ze kunnen betekenen voor onze Veeam-partners.”

“We groeien hard, maar willen qua mentaliteit altijd een klein bedrijf blijven”, sluit Van Klaveren af, nadat hij zelf zijn eerste rondjes in de kart heeft gemaakt. “Daarmee bedoel ik dat ons contact met partners en klanten hetzelfde blijft ondanks de groei en succes van onze organisatie. We zijn flexibel en kunnen heel goed inspringen op heel veel soorten vragen. Dat willen we absoluut zo houden.”

Door: Johan van Leeuwen

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!