DTG introduceert lead nurturing systeem
06-07-2016 | door: Redactie

DTG introduceert lead nurturing systeem

Het opvolgen en binnenhalen van leads gaat bij DTG sneller dan ooit tevoren. Waar in het verleden sales leads pas na enkele dagen binnenkwamen, vindt dit nu realtime plaats. “De kwaliteit en dus ook de conversie van leads is aanzienlijk verbeterd.”

Met de Ternair Suite van 2bMore wordt van elke bezoeker op dtg.nl een ‘single customer view’ opgebouwd, bestaande uit onder meer zijn gegevens, historie en contacten. Om geïnteresseerde bezoekers vervolgens te converteren naar leads, vindt er lead scoring plaats op basis van downloads, deelname aan workshops en overige contactmomenten met DTG.

Dagelijks worden op deze manier meer dan 250 leads vastgelegd. De prospects worden via Ternair Campaign automatisch doorgezet als ‘sales task’ naar het CRM-systeem van DTG. Omdat alle informatie over de prospect direct zichtbaar is voor sales, kan gericht worden ingespeeld op de unieke situatie van iedere lead. Bovendien heeft DTG door de automatisering van handmatig werk een aanmerkelijke kostenbesparing gerealiseerd.

“Wij hebben voor de Ternair Suite gekozen omdat dit platform alle functionaliteit biedt om de klant- en prospectinteractie over alle kanalen te beheersen en te initiëren,” zegt Charles van Zandbergen, Manager Marketing & Sales Operations bij DTG. “Resultaat is dat de time to market sterk is afgenomen – van dagen naar minuten – en dat de kwaliteit en dus ook de conversie van leads aanzienlijk is verbeterd. Daarnaast stelt Ternair ons ook in staat om over de gehele marketing- en salesfunnel de business impact verder te optimaliseren.”

Terug naar nieuws overzicht

Tags

sales