Witold Kepinski - 07 juli 2016

Management buy-out The Valley

Management buy-out The Valley image

Het management van The Valley, bestaande uit Philip Kok, Auke Meijer en Brian Oostenbrink, heeft succesvol een management buy-out (“MBO”) gerealiseerd. Main Corporate Finance heeft de MBO gestructureerd en de financiering gearrangeerd. De bancaire financiering is verstrekt door ING. De transactie is mede gefinancierd met een mezzanine lening van Main Mezzanine Capital.

The Valley (www.thevalley.nl) is een marketing- en communicatie bureau met een digitaal hart. Het bureau draait al jaren mee in de top en biedt waardevolle proposities vanuit merkstrategie, data en user experience. The Valley bedient haar klanten met ontwikkeling van apps, corporate sites, portals, (reclame) campagnes, activaties, events, content, e-commerce platforms, interieurs, huisstijlen, loyalty programma’s en e-mail marketing. The Valley is gevestigd in Amsterdam, heeft circa 60 medewerkers in dienst en realiseert een winstgevende omzet van meer dan € 8 miljoen, waarvan ruim 30% recurring omzet uit de inzet van CRM, data en technologie. Klanten zijn o.a. Nike, Tommy Hilfiger, AkzoNobel, Verkade, Sultana, Hertog Jan, Essent, ONVZ Zorgverzekeraar, ABN AMRO, ING, Rabobank, Fokker Services, Renault, UWV, Raet en Goede Doelen Loterijen.

Main Mezzanine Capital is onderdeel van Main Capital Partners (www.main.nl), een investerings- en financieringsbedrijf, alsmede corporate finance adviseur, gericht op groeiende en winstgevende bedrijven in de TMT sector in Nederland. De funding van Main Mezzanine Capital wordt verzorgd door haar eigen aandeelhouders, alsmede vermogende particulieren, family offices en (voormalige) ondernemers, die hun vermogen op rendabele wijze aan het werk zetten. Door deze MBO is de tweede succesvolle exit in de portfolio van Main Mezzanine Capital gerealiseerd.

Ruim een jaar geleden heeft The Valley met behulp van de groeifinanciering van Main Mezzanine Capital vol ingezet op de uitrol van het in-house ontwikkelde dataplatform Nominow. Deze strategische koers blijkt zeer succesvol, mede door het aansluiten van diverse klanten als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, KPMG, Basic Fit, Erasmus Universiteit en SDU. Onlangs is de eigen website van Nominow (www.nominow.com) live gegaan. Nominow is een omnichannel platform waarmee klanten data kunnen inzetten ten behoeve van gepersonaliseerde marketingcampagnes. Daarmee biedt The Valley haar klanten de mogelijkheid om een 360-graden klantprofiel te creëren, de droom van iedere marketeer aldus Philip Kok: “Main Mezzanine Capital is een creatieve en ondernemende financiële partner waarmee we onze ambitieuze groeistrategie gaan waarmaken. Het vertrouwen dat Main in strategie van The Valley heeft gesteld, toont aan dat we met ons bureau de juiste koers varen en een waardevolle propositie bieden aan de markt en onze klanten.”

Lars van ’t Hoenderdaal vult aan: “Wij kennen The Valley ruim een jaar en hebben zeer goede ervaringen met dit managementteam. The Valley maakt een sterke ontwikkeling door op het gebied van recurring omzet en wij hebben veel vertrouwen in management en hun strategie van beheerste winstgevende groei van de onderneming!”.


Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!