Redactie - 13 juli 2016

OutSystems stelt Steve Rotter aan als CMO

OutSystems, leverancier van het gelijknamige enterprise Rapid Application Delivery (RAD) platform, maakt de aanstelling van Steve Rotter als Chief Marketing Officer (CMO) bekend. Rotter krijgt de leiding over de wereldwijde marketingoperatie, demandgeneration en partnermarkting van OutSystems en werkt mee aan de merk- en communicatiestrategie van het bedrijf.

Steve Rotter heeft meer dan 20 jaar ervaring in het leiden van innovatieve marketingteams en heeft zich bewezen bij technologiebedrijven als Brightcove, Adobe en Motorola. Steve is een echte marketingpionier en wordt erkend als een van de 100 meest invloedrijke personen in content en online marketing. Hij heeft een CMO ROI award gekregen van IDC en een prestigieuze ‘Stackies Award’ ontvangen van ChiefMarTec.

Verbeteren time-to-market
Rotter was in het verleden medeoprichter van Q-Link Technologies, een Business Process Management platform gericht op Rapid Application Development (RAD). “Ik heb veel begrip voor de vraag van onze klanten om hun time-to-market te verbeteren”, zegt Rotter. “Als mede-initiatiefnemer van een bedrijf, dat later werd overgenomen door Adobe, herken ik de toegevoegde waarde die het OutSystems Platform heeft voor ondernemers die hun organisatie digitaal willen transformeren. Ik ben dan ook enthousiast om bij OutSystems te werken in een tijd waarin de markt momentum heeft en snel groeit.”

55 miljoen
De vraag naar low-code oplossingen was nog nooit zo groot. OutSystems heeft in 2016 al 100 nieuwe medewerkers aangenomen en recentelijk een kapitaalinjectie van 55 miljoen dollar gekregen van North Bridge Growth Equity. “Er is tegenwoordig een ongekende vraag vanuit de markt”, zegt Paulo Rosado, CEO van OutSystems. “Steves ervaring, creativiteit en leiderschap helpen ons om de volgende groeifase voor OutSystems aan te wakkeren. We zijn verheugd ons team uit te breiden met senior leiderschap. Steve gaat ons helpen bij de groei van ons marktaandeel en bij het ondersteunen van onze klanten.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!