Witold Kepinski - 22 juli 2016

OGD ict-diensten levert nieuwe werkplekken aan Royal FloraHolland

Veilingcoöperatie Royal FloraHolland heeft OGD ict-diensten gekozen als partner voor de levering van alle nieuwe werkplekken. Het Delftse ict-bedrijf verzorgt de gehele werkplek: van hardware en applicaties tot gebruikersondersteuning, zowel op afstand als lokaal. Het gaat in totaal om 2.000 werkplekken. Door de ict-voorzieningen uit te besteden aan een specialistische partij kan Royal FloraHolland zich nog beter richten op haar kernprocessen.

Binnen Nederland alleen al verzorgt Royal FloraHolland meer dan 90% van de handel in bloemen en planten. Om alle handel goed te laten verlopen is het van groot belang dat alle ict-voorzieningen naar behoren werken. “Wij verzorgen het complete werkplekkavel. Dat gaat om het leveren van gebruikersondersteuning maar ook het beheren van hardware en het uitrollen van applicaties”, aldus Maarten van der Kleij, business team manager Servicemanagement bij OGD. “Hierbij ondersteunen wij Royal FloraHolland bij het probleemloos laten verlopen van haar primaire processen. Het beheren van zo’n groot aantal werkplekken is erg complex, en OGD neemt deze complexiteit uit handen.”

Bij de gunning van de opdracht zijn acht ict-medewerkers van Royal FloraHolland overgenomen door OGD. Ook op het gebied van bedrijfscultuur is er tussen de organisaties een duidelijke overeenkomst, vertelt Van der Kleij: “Royal FloraHolland wil de beste gebruikerservaring voor haar klanten, en wij willen dat op onze beurt ook aan Royal FloraHolland bieden. De medewerkers tonen echte toewijding aan het bedrijf waar ze werken. Verder heeft de klik tussen onze bedrijven ook zeker te maken met het feit dat veel OGD’ers komen uit de regio’s waar Royal FloraHolland grote vestigingen heeft.”

JanPaul Landman, CIO bij Royal FloraHolland, vertelt over de keuze voor OGD ict-diensten: “Ict is voor Royal FloraHolland van levensbelang: een groot deel van onze handel verloopt op afstand en wanneer er technisch iets niet in orde is kan dat rampzalige gevolgen hebben. Toen we dus eenmaal besloten om onze werkplekken en servicedesk uit te besteden, wilden we uitsluitend genoegen nemen met een partner die écht begrijpt wat ontzorgen is.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!