Redactie - 26 juli 2016

Top-5 tips voor meer omzet uit vaste klanten in de Subscription Economy

We zijn halverwege in 2016 en nu is de perfecte tijd om opnieuw te evalueren - of zelfs opnieuw na te denken - over uw huidige groeistrategie. 

Van oudsher in onze industrie, is groei van de activiteiten is opgebouwd rond het winnen van marktaandeel: het toevoegen van nieuwe logo's, het maken van meer aanbiedingen en het stimuleren van de sales pipeline.

Maar we weten allemaal dat het duurder is om nieuwe klanten binnen te halen dan om bestaande klanten te behouden. Experts zeggen dat het maar liefst 15 procent duurder is. De abonnement economie blijft de wereld veranderen om ons heen; "customer share" is in opkomst als de groeistrategie.

De vraag is: wat is het klantaandeel? Daarvoor is een groeiplan nodig gericht op het verdienen van meer inkomsten uit minder klanten - in tegenstelling tot op zoek gaan naar groei me meer nieuwe klanten. Het salesteam kan dan het beste focus leggen op expand verkopen en groeiende customer lifetime value (CLV) .

Lees hier de top-5 tips voor meer omzet uit vaste klanten in de Subscription Economy, een blog van Steve Cox, Cisco senior director for global customer success.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!