Wouter Hoeffnagel - 05 augustus 2016

Forbes Media kiest voor de Oracle Marketing Cloud

Forbes Media heeft gekozen voor de Oracle Marketing Cloud om via nieuwe digitale kanalen zijn advertentie-inkomsten te verhogen. Met de gedetailleerde inzichten uit het data-analytics- en beheerplatform van Oracle Marketing Cloud kan Forbes Media adverteerders helpen het bereik en engagement onder hun publiek te vergroten.

Digitale technologieën hebben het concurrentielandschap in de uitgeversbranche getransformeerd. Gratis, eenvoudig toegankelijke content maakt het voor uitgevers moeilijker het aantal betaalde abonnees te laten groeien. Het aantal uitgevers is daarnaast gestegen door nieuwe digitale uitgeefplatformen, die traditionele obstakels heeft weggenomen voor nieuwe partijen die zich in deze markt willen begeven. Daarnaast heeft het explosief gestegen aantal digitale kanalen zoals zoek, social en video nieuwe concurrentie op de advertentiemarkt opgeleverd. Deze veranderingen dwingen uitgevers de wijze te herdenken waarop zij met adverteerders de markt bereiken.

Groter bereik en meer interactie
“We wisten dat we een nieuw platform nodig hadden dat ons kan helpen onze adverteerders een groter bereik en meer interactie te bieden”, legt Mark Howard, chief revenue officer bij Forbes Media, uit. “De Oracle Marketing Cloud levert ons de tools die wij nodig hebben om de ervaring van onze marketeers uit te breiden en naar wens aan te passen, en marketeers meer inzicht te bieden in de prestaties van hun digitale campagnes. De breedte en schaal van Oracle’s third-party data en de integratie met onze systemen zorgt voor een product dat ons in staat stelt adverteerders een niveau van analytics te bieden dat voorheen onhaalbaar was.”

Forbes zet het Oracle Data Management Platform (DMP), onderdeel van de Oracle Marketing Cloud, in om zijn kerngebruikersbestand te analyseren en adverteerders, waaronder adverteerders die een native BrandVoice programma draaien, te voorzien van rijke details over de doelgroep die zij met hun campagne hebben bereikt. De analytische mogelijkheden van Oracle DMP stellen Forbes in staat samen te werken met adverteerders om op maat niche segmenten te ontwikkelen die zijn afgestemd op de ideale doelgroep van marketeers. Tot slot helpt Oracle ID Graph Forbes klanten en leads te bereiken op verschillende kanalen en apparaten, waarbij een relevante en gepersonaliseerde klantervaring wordt geboden voor ieder individu. Oracle ID Graph is een technologie die marketeers in staat stelt identiteiten over verschillende marketingkanalen en apparaten te koppelen aan klanten.

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!