Witold Kepinski - 17 augustus 2016

HSO levert BlueCielo Self-Service Center op basis van Microsoft CRM

BlueCielo ECM Solutions, softwareleverancier van Engineering Information Management (EIM) en Asset Lifecycle Information Management (ALIM)-oplossingen, gaat zijn klantbeleving verbeteren door de inzet van een Self-Service Center. HSO ontwikkelde in nauwe samenwerking met BlueCielo het portaal op basis van een Microsoft CRM Portal.

Het nieuwe BlueCielo Self-Service Center geeft haar klanten makkelijke toegang tot informatie om het gebruik van het EIM-systeem ‘BlueCielo Meridian’ een succes te maken binnen hun organisatie. Het Self-Service Center geeft inzicht in contracten en autorisaties, toegang tot productinformatie, trainingsmaterialen en helpdesk support. Partners van BlueCielo hebben additionele functionaliteiten, zoals het aanmaken van accounts, contacts, opportunities, quotes en beheer van helpdesk support calls voor hun klanten.

Het op Microsoft CRM Portal gebaseerde Self-Service Center heeft ten opzichte van het oude portaal een verbeterde user interface, vereenvoudigde toegang (mede door het gebruik van single sign-on), uitgebreidere functionaliteiten en betere informatievoorziening. Hierdoor is BlueCielo in staat gebruikers bredere kennis over het product te bieden en de naamsbekendheid te vergroten onder business users.

Edwin van Dijk, Global Marketing Director bij BlueCielo: “Met het Self-Service Center helpen wij onze partners, klanten en gebruikers succesvoller te zijn met ons BlueCielo Meridian-systeem. Omdat het portaal in directe verbinding staat met ons CRM-systeem, was goede CRM-kennis van essentieel belang bij de ontwikkeling. HSO bracht naast deze kennis ook structuur, enthousiasme en oplossingsgerichtheid. Nu het systeem succesvol in gebruik is genomen, is ons plan om het gebruik te meten, meer functionaliteit en informatie te bieden en een selectie van de vele opties door te voeren in de tweede versie in januari 2017.”

“De vraag om self-service en self-control speelt in alle markten, in B2C én B2B”, aldus Hein Jochems, Microsoft CRM consultant bij HSO. “Met het nieuwe Self-Service Center speelt BlueCielo slim in op deze vraag en geeft haar klanten en partners de controle over training, support, service en informatievoorziening. De grote diversiteit aan functionaliteiten in het portaal is volledig gericht op de persoon. Mede hierdoor wordt het portaal van BlueCielo snel geadopteerd door gebruikers.”

Webinar

Op donderdag 15 september 2016 van 09:00 - 10:00 uur organiseert HSO een webinar over self-service portalen. Hierin worden kansen en mogelijkheden besproken aan de hand van een demo van CRM Portal en de klantcase van BlueCielo. Aanmelden voor het webinar kan hier

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!