Witold Kepinski - 19 augustus 2016

NetApp flash storage strategie stuwt winst

NetApp is zijn gebroken boekjaar gestart met een winstgevend eerste kwartaal. Dit werd veroorzaakt door het sterke flash aanbod. De revitalisatie van de onderneming is vooral te danken aan de strategische acquisitie van flash storage specialist SolidFire. 

De omzet daalde met vier procent naar 1,29 miljard dollar. NetApp ziet al een paar kwartalen zijn omzet teruglopen. Maar na een paar kwartalen verlies worden er weer zwarte cijfers gemeld: de nettowinst steeg naar 64 miljoen dollar. Dat is beter dan een jaar geleden toe er nog 30 miljoen dollar verlies werd geboekt. Het aandeel NetApp steeg na bekendmaking van deze cijfers. 

De EMEA-markt zag zijn omzetaandeel licht zakken van 31 naar 3) procent. Er wordt bij NetApp voor ruim 77 procent indirect via partners verkocht.

ONTAP

NetApp ceo George Kurian zegt goed te kunnen concurreren tegen rivalen EMC, Dell, HPE en andere flash storage leveranciers. NetApp biedt hierbij all-flash FAS, EF en SolidFire producten & services. Daarop kunnen diverse (bedrijfskritsche) workloads draaien, zoals van SAP, Oracle en Microsoft. Verder ziet NetApp meer vraag naar zijn Clustered Data ONTAP storage OS, cloud diensten en zijn OnCommand Insight storage resource management tool.

Verder is bekend gemaakt dat Jean English die nieuwe chief marketing officer (cmo) van NetApp is geworden.

Lees meer over de kwartaalcijfers hier.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!