Witold Kepinski - 23 augustus 2016

NEMESYS levert COA een Alcatel-Lucent Enterprise telefonie platform

NEMESYS levert COA een Alcatel-Lucent Enterprise telefonie platform image

NEMESYS heeft, middels een onderhandse aanbesteding, de opdracht gekregen van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) voor het beheer en onderhoud van het Alcatel-Lucent Enterprise telefonie platform. De omgeving bestaat uit ruim 150 locaties met in totaal ongeveer 6000 aansluitingen.

Het COA was middels een onderhandse aanbestedingsprocedure op zoek naar een leverancier voor het beheer, preventief en correctief onderhoud op het bestaande Alcatel-Lucent Enterprise telefonie platform van het COA.

NEMESYS meldt: "Telefonie naar een hoger platform brengen betekent voor het COA een integratie van communicatie voorzieningen, veelal in de markt vertaald naar Unified Communication (UC), aangeboden aan de medewerker die tijd- plaats- en device onafhankelijk wil werken. De grenzen tussen op het werk, onderweg en thuis vervagen als het gaat om bereikbaar zijn en worden. Een stap hierbij is het beschikbaar zijn van diensten op het device dat de medewerker op dat moment voorhanden heeft. Om de ingezette ontwikkeling door te zetten dienen de huidige telefooncentrales in stand gehouden te worden. Hiervoor zijn adequaat en deskundig beheer, preventief en correctief onderhoud belangrijke voorwaarden."

150 locaties met 6000 toestellen

Momenteel telt het COA ruim 150 locaties. In totaal zijn op de COA locaties circa 6.000 toestellen en circa 300 analoge aansluitingen actief. Doordat het COA sterk afhankelijk is van het aantal vreemdelingen dat in Nederland asiel aanvraagt, zal het aantal COA locaties meebewegen met de fluctuatie van de instroom.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!