Kentico penetreert verder in Duitse markt met Nederlandse partners
14-09-2016 | door: Redactie

Kentico penetreert verder in Duitse markt met Nederlandse partners

Kentico, aanbieder van Content Management Systemen (CMS) en online marketing platforms, staat samen met zijn Nederlandse partners Datacon en Evident op de DMEXCO beurs – The Global Business and Innovation Platform - op 14 en 15 september in Keulen, Duitsland. De deelname aan deze beurs betekent voor het bedrijf een volgende stap in de expansie op de Duitse markt.

Binnen Europa heeft Kentico primair de focus op de Benelux, Groot-Brittannië, de Duitssprekende landen in Europa (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en Tsjechië en het bedrijf heeft in deze regio’s vergaande groeiambities. Niet alleen wil Kentico een van de grootste spelers worden in de Nederlandse markt, maar ook op Duits grondgebied meer voet aan de grond krijgen. Bart Omlo, manager Benelux bij Kentico, “Er is geen andere oplossing in de markt waarmee zo eenvoudig en voor een goede prijs-kwaliteitverhouding een volledige online marketingomgeving ingericht kan worden. Ook in Duitsland is daar behoefte aan bemerken wij vanuit onze partners aldaar.” 

Met twee Nederlandse partners op DMEXCO
In Duitsland heeft Kentico momenteel 28 actieve partners die de licenties van het bedrijf verkopen en werkt het intensief samen met Microsoft om het product ook in de cloud aan te bieden. Om de expansie van de activiteiten te versnellen gaat Kentico ook met Nederlandse partners Duitsland bedienen. Twee Nederlandse partners, Datacon en Evident, staan met Kentico op de Duitse DMEXCO-beurs. Beide bedrijven hebben vooral b2b en retail klanten die onder meer met uitdagingen op het gebied van systeemintegratie te maken hebben.

Veranderende rol marketeer
Omlo spreekt tevens op DMEXCO op 15 september om 15:00 uur in zaal Seminar 5. Hij zal dan onder meer uitwijden over de veranderende rol van de marketeer in het technologietijdperk. “Marketeers onderschatten nog altijd de enorme rol die technologie gaat spelen in het marketingproces. Door de beschikbaarheid van grote hoeveelheden data gaat de marketing niet meer over creativiteit, maar over cijfers en daaruit voortvloeiende inzichten. De marketeer van de toekomst is vooral iemand met een wetenschappelijk brein die de juiste technologiemix bewaakt, gespecialiseerd is in datamining en vooral goed is in het stellen van goede vragen.“  

Kentico staat met haar partners in hal 9 op stand nr A015. Gedurende de beurs worden in de stand demo’s gegeven en cases gepresenteerd.

Terug naar nieuws overzicht