Redactie - 13 september 2016

HP vernieuwt Partner First programma

HP Inc. onthult voor zijn business partners updates voor het HP Partner First Program. Met de updates versterken partners de sales en verhogen ze de snelheid en het gemak waarmee zaken worden gedaan. 

De HP Partner First programma-updates omvatten een vereenvoudigde constructie met gestroomlijnde membership levels en compensaties; een geüpgraded HP Co-Marketing Zone wat het eenvoudiger maakt om marketingcampagnes te activeren, verkrijgbaar in de VS vanaf 1 november, waarna het ook in Europa wordt uitgerold; en een en nieuw HP Social Media Center, waarmee partners hun expertise via social netwerken kunnen demonstreren. “Onze ‘channel community’ is erg belangrijk voor de continue groei van HP en we willen hen in staat stellen om in de toekomst meer van onze diensten at te nemen”, aldus Jos Brenkel, head of global sales strategy and operations bij HP. “We hebben het Partner First programma hervormd op basis van partner feedback. Daardoor hebben we nu een programma dat de insights en tools biedt die zij nodig hebben om te kunnen groeien en ontwikkelen.”

Gestroomlijnd en verbeterd Partner First programma

Het vernieuwde HP Partner First programma biedt channel partners meerwaarde en vereenvoudigt de onderlinge interactie met HP. Het richt zich ook op de sterktes van de partner en verbreedt de oplossingen die zij hun klanten kunnen leveren.

HP Partner First heeft nu drie primaire membershipniveaus: platina, goud en zilver. Dit stelt HP beter in staat om te focussen op de behoeften van elke partner, op passend niveau. Bovendien is HP in staat hun distributiepartners dezelfde, extra support te bieden als HP Business Partners. Dit zorgt ervoor dat partners verzekerd zijn van meer kennis, relaties en flexibiliteit passend bij hun bedrijf.

Binnen het programma hebben partners van elk niveau de mogelijkheid om gebruik te maken van nieuwe sales tracks – gekoppeld aan Volume Selling, Value Solutions en Systems Integration. De nieuwe structuur helpt partners succes te behalen op het gebied van sales door een track te selecteren die het beste aansluit bij de expertise en klantbehoeften. De volume track focust op Personal Systems (PC), Printing & Print Supplies. De Global Systems Integrators en Value Specialization tracks bieden partners de gelegenheid competenties te creëren rondom geselecteerde producten, diensten en contractuele oplossingen. Via specialisaties krijgen partners inzicht in diensten die inspelen op trends. Nieuwe aandachtspunten – zoals A3-printing; Device as a Service; en mobility worden in de eerste helft van 2017 uitgerold.

In een poging het makkelijker te maken voor partners om de HP compensatieprocessen sneller en efficiënter toe te passen, heeft het verbeterde HP Partner First programma opties, als een versimpeld en gestandaardiseerd compensatiemodel. Het nieuwe framework vermindert surplus en beschikt over minder variabelen waarop partners worden gemeten. Deze variabelen bestaan nu nog maar uit drie categorieën: kerncompensaties, specialistcompensatie en new business opportunities. “Het doel van de vele veranderingen is om onze partners beter te positioneren – los van hun programmastatus – om zo snel en makkelijk mee te groeien met HP”, zegt Thomas Jensen (foto), vice president en head of worldwide channel sales strategy bij HP. 

Marketing Activation

HP heeft zijn onlinemarketingmiddelen voor partners uitgebreid. De nieuwe HP Co-Marketing Zone Plus (CMZ+), is een zogenaamde one-stop portal, gemaakt voor het creëren van customized, co-branded marketingmaterialen. Partners die CMZ+ gebruiken om campagnes te creëren kunnen nu target customer lists uploaden in het system en die zowel lokaal als internationaal benaderen.Hiervoor wordt, direct van het portaal, één van de vijf online modules gebruikt: co-branded collateral marketing, elektronische direct mail (EDM) marketing, microsite marketing, event marketing of search marketing management. Dit zorgt ervoor dat het creëren van campagnes minder tijd in beslag neemt zodat meer tijd en middelen ingezet kunnen worden voor demand generation. Zodra campagnes via CMZ+ zijn uitgevoerd kunnen partners tracken hoe effectief ze zijn, hun prestaties meten en hun salespijplijn volgen.   

“Door ons portaal om te zetten naar een end-to-endoplossing, hebben we ervoor kunnen zorgen dat onze partners hun demand generation campagnes sneller, gemakkelijker en efficiënter kunnen uitvoeren, tracken en aanpassen”, zegt Vincent Brissot, vice president and head of channel marketing and operations bij HP. “De uitbreidingen zorgen voor tijdsbesparing, waardoor onze partners meer tijd kunnen steken in het focussen op de groei van hun bedrijf en het tevreden stellen van hun klanten.”

HP heeft ook zijn online portal experience vernieuwd. Partners hebben nu meer directe toegang tot de voor hun belangrijk(st)e informatie. Wanneer men inlogt op het HP Sales Central als HP Partner Specialist wordt men geleid naar de landing pages met versimpelde zoekopties met details gekoppeld aan hun specialisatie. Daarbij heeft de update een focus op A3 en zal het volgend jaar verder worden uitgebreid naar andere HP producten.

Social Selling

De groeiende invloed van sociale media op sales is onvermijdelijk. Bijna 75 procent van de kopers gebruikt sociale media om meer te weten te komen over oplossingen. HP speelt in op deze opkomende trend en onthult het Sociale Media Center (SMC) als onderdeel van HP Sales Central. SMC toont content van de strategische industrie binnen verschillende onderwerpen en HP nieuws, wat partners weer kunnen delen met hun volgers op sociale media. Door het aanbieden van diverse aanpasbare content, helpt SMC partners met het positioneren van zichzelf als experts. Het SMC – wat tijdens een pilot nog voor een gigantische toename van volgers zorgde – zal eind dit jaar gefaseerd worden uitgerold. “Het doel van de doorgevoerde veranderingen in het programma is om al onze partners te ondersteunen om snel en eenvoudig mee te groeien met HP”, zegt Thomas Jensen, vice president en head of worldwide channel sales strategy bij HP.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!