Together we are the new HP
14-09-2016 | door: Hans Steeman

Together we are the new HP

Een uitnodiging aan 1300 partners om met Hewlett-Packard in Boston getuige te zijn van de nieuwe cultuur die HP sinds zijn splitsing bezig houdt, heeft zijn uitwerking gehad Het Convention & Exhibition Center van Boston liep vol met partners die er bij willen zijn. De cultuur is om; “Together we are the new HP” was het motto. Veel is veranderd, wat gebleven is, is het respect voor de channel partners. Hewlett-Packard belooft zelfs dat ze het aandeel dat channel partners qua sales voor hun rekening nemen, significant gaat vergroten

De channel partners gaan qua belang dit jaar groeien van 80% nu naar 87%. Hewlett-Packard blijft communiceren dat innovatie de kurk is waarop het bedrijf draait, nieuw is dat men de processen heeft gestroomlijnd waardoor complexiteiten verdwenen zijn. Men gaat sneller en beter reageren op dat wat de klant wil. Zichtbaar is nu al de verandering van leveren van louter hardware naar maatwerk met services. Printers worden geleverd (als de klant dat wil) met een abonnementsvorm waarbij alle verantwoordelijkheden qua onderhoud en verbruiksartikelen bij de partner, de toeleverancier liggen. Ook laptop’s, PC’s en andere producten zullen steeds vaker als een dienst worden aangeboden.

Printer platformen

Dion Weisler (foto), President & CEO: “Voor ons is de Global Partner Conferentie (GPC) het belangrijkste evenement van het jaar om de relatie met de reseller te onderhouden. Hier laten we zien waar we mee bezig zijn.” Het was dan ook de juiste plaats om de overname van de Samsung printer divisie aan te kondigen. Naar nu blijkt was daar achter de schermen al behoorlijk vorm aan gegeven, want samen met de aankondiging van de overname was er de introductie van zestien printerplatformen. Laser, inktjet en PageWide.

Tooling

Volgens Weisler zijn financieel de zaken nu ook op orde. Met de verkregen kasstroom blijft het mogelijk om de innovatie te financieren. Een nieuwe product line-up is daarbij cruciaal. Zo moeten de komende nieuwe 3D printers de markt opschudden. Nieuwe features gaan veel technische mogelijkheden introduceren (bijvoorbeeld qua kleur, transparantie, elektrische eigenschappen) die er nu nog niet zijn. Speciaal voor de resellers is gewerkt aan een verbeterde tooling. Ze krijgen direct toegang tot het grote aanbod van digitale promotiematerialen en kunnen financiële claims online indienen waarna ze binnen n 30-60 minuten worden afgehandeld.

Door: Hans Steeman

Terug naar nieuws overzicht
Hardware