Redactie - 21 september 2016

Oracle Cloud strategie uitgebreid met Intelligent Applications

Oracle Cloud strategie uitgebreid met Intelligent Applications image

Oracle introduceert een generatie Software-as-a-Service (SaaS)-clouddiensten tijdens de Oracle OpenWorld conferentie. Deze diensten combineren data van derde partijen met realtime analytics en input over gedrag om cloudapplicaties te creëren die leren en zich aanpassen. Het resultaat is een intelligente cloudapplicatie die automatische geïndividualiseerde suggesties doet voor acties en die helpt taken van zakelijke professionals in bijvoorbeeld human resources en finance te stroomlijnen, aldus Oracle.

De nieuwe generatie clouddiensten krijgen de naam Adaptive Intelligent Applications en zijn gebaseerd op inzichten uit Oracle’s Data Cloud, een verzameling van meer dan 5 miljard profielen van consumenten en bedrijven, met meer dan 45.000 attributen. Wanneer ze worden geactiveerd, maken deze nieuwe Adaptive Intelligent Applications gebruik van Oracle’s web-scale data en passen ze geavanceerde datawetenschap toe om te leren en data te verwerken over de gebruikers van deorganisatie en hun gedrag om gerichte informatie te leveren aan klanten en werknemers. De inzichten uit deze deep analyticsvormen een kennisbank die helpt bij het verbeteren van zakelijke resultaten binnen organisaties, aldus Oracle.

“Data zijn het belangrijkste wapen dat een bedrijf heeft. Om concurrerend te kunnen blijven in de hedendaagse markt moeten bedrijven in realtime toegang krijgen tot hun informatie om intelligente voorspellingen te doen en te groeien”, zegt Steve Miranda, Oracle’s executive vicepresident of applications development. “Oracle Adaptive Intelligent Applications gebruiken geanonimiseerde informatie uit onze uitgebreide Data Cloud om bestaande Cloud Application-functionaliteit te verbeteren. Wanneer dit gebeurt in combinatie met de eigen data van een bedrijf, zijn we in staat om ongekende inzichten op maat te leveren die helpen de prestaties van een organisatie te verbeteren.”

Oracle Adaptive Intelligent Applications bieden directe voordelen voor functionele business units en voorzien ze van actiegerichte inzichten over de business en over klanten om beter geïnformeerde beslissingen te nemen:

Finance-professionals kunnen op een behendige manier onderhandelen over de beste leveringsvoorwaarden, en tegelijkertijd cashflowbehoeften en kosten in balans houden – met name tijdens kritieke financiële momenten zoals het einde van een kwartaal of voor een hoog aantal te betalen posten.

Human Resource-recruiters kunnen in korte tijd automatisch de best passende kandidaten selecteren. HR-managers kunnen functieomschrijvingen opstellen die kandidaten helpen op efficiënte wijze de beste en meest geschikte vacatures te vinden.

Marketing en Commerce-managers kunnen hun conversiepercentages opschroeven en voor meer herhaalaankopen en omzet zorgen met slimme, contextuele aanbiedingen en door handelingen aan te bevelen bij individuele consumenten.

Supply Chain-managers kunnen automatisch de beste opties vinden om goederen te distribueren over de hele wereld, en tegelijkertijd de prijzen en kosten voor zowel kopers als vervoerders te optimaliseren.

Oracle bouwt voort op zijn branche-leidende suite van Cloud Applications en breidt zijn SaaS-portfolio verder uit met aanvullende nieuwe Cloud Applications en uitbreidingen die sales, marketing, finance, human resources en andere vakgebieden omspannen. Een aantal van de nieuwe diensten bevat:

Oracle Engagement Cloud, onderdeel van Oracle’s Customer Experience Cloud-portfolio, is een nieuwe dienst dieOracle’s sales- en service-capaciteiten combineert. Zo zorgt de dienst voor een unieke combinatie van salesautomation, service request management, kennismanagement en zelfservice voor klanten. Oracle Engagement Cloud stelt werknemers van organisaties in staat om zowel sales als klantenservice te leveren vanuit hetzelfde scherm en zorgt zo voor een one-stop-klantervaring. Oracle Engagement Cloud helpt de klanttevredenheid te verbeteren en loyaliteit te verhogen en zorgt voor meer upsell-kansen, met name voor organisatie die high-touch en high-service klantinteracties aangaan, zoals vermogensbeheerders, enterprise-verkoopmedewerkers of managers die toegang nodig hebben tot serviceverzoeken in branches zoals de financiële dienstverlening, hightech en industriële productie, consumentengoederen en communicatie.

Oracle Financial Consolidation and Close (FCCS) Cloud, onderdeel van Oracle’s Enterprise Performance Management Cloud-portfolio, stelt Chief Financial Officers van organisaties van verschillende groottes in staat om risico’s te beperken, meer transparantie te bieden en accurate sluitingsresultaten te verzekeren. Oracle FCCS is al in een aantal weken snel in te zetten en biedt CFO’s de operationele wendbaarheid die ze nodig hebben om op effectieve wijze hun financiële resultaten aan zowel interne als externe stakeholders te communiceren, om snel de operationele resultaten van overgenomen business te consolideren om te helpen voldoen aan regelgeving en om op wereldwijd niveau te schalen zonder de noodzaak om financiële kernprocessen of -systemen opnieuw te implementeren.

Oracle Revenue Management Cloud, onderdeel van Oracle Enterprise Resource Planning (ERP) Cloud,verhoogt het inzicht in de status en waarde van contracten, biedt compliant opbrengstverantwoording en creëert instelbare en auditbare omzet-entries. De oplossing stelt bedrijven in staat om vast te houden aan de ASC 606/IFRS 15-kernprincipelen en de transitie naar nieuwe accountingstandaarden te versnellen. Oracle ERP Cloud’s nieuwe verbeteringen bieden nieuwe support aan Chief Financial Officers (CFO’s) en hun organisaties met standaarden voor opbrengstverantwoording en accountingcapaciteiten voor meerdere periodes. Oracle ERP Cloud zorgt voor meer efficiëntie en controle en stelt organisaties in staat om wereldwijd te schalen met multi-talen-, multi-GAAP-, multi-munteenheden en lokalisatie-extensies die financiële organisaties kunnen transformeren. Als meest complete, moderne en bewezen ERP Cloud-oplossing, is het aantal klanten dat gebruikmaakt van Oracle ERP Cloud’s sterk groeiende in de publieke sector.

Oracle Student Cloud’s nieuwe Oracle CX for Higher Education gebruikt Oracle’s intuïtieve mobiele technologie om recruiters te helpen hun pijplijnen een boost te geven door te targeten op gekwalificeerde prospects via social, e-mail en SMS CRM-capaciteiten. De embedded analytics van Oracle Student Recruiting Cloud helpen  ook beter te voorspellen en de prestaties van recruiters op hun eigen gebied te monitoren en te optimaliseren. Student Management Cloud is Oracle’s eerste student information systems (SIS)-applicatie in de cloud. Het voorziet gebruikers van een student management roadmap en de basis voor niet-traditionele universiteitsfunctionaliteit in een uitgebreide, nieuwe generatie SIS dat veranderde academische modellen ondersteunt door het managen van flexibele academische structuren, gepersonaliseerd leren, just-in-time intelligence en BYOD-toegang.

Oracle Human Capital Management Cloud’s nieuwste release voorziet gezondheidszorgoplossingen van de mogelijkheid om complexe arbeidswetten en contractvoorwaarden te managen die klanten in staat stellen omsubsidiabiliteitsregels te definiëren voor de kern van human resources, net als criteria voor secundaire arbeidsvoorwaarden, absentie, werktijden, arbeid en salarisadministratie. Oracle helpt ook bij het leveren van een extra laag voor auditing die eenvoudig beheerd kan worden in de cloud. Aanvullende wereldwijde en branche-extensies voor hoger onderwijs, retail, productie, publieke sector en professionele dienstverlening maken het bovendien eenvoudiger voor internationale organisaties om de oplossingen in te zetten en te configureren met uitgebreide lokalisaties voor 99 landen.

Oracle Internet of Things Cloud verzamelt data en analyseert in realtime. Line of business-gebruikers, zoals fabrieksmanagers kunnen in realtime kwaliteitscontroles managen, in een vroeg stadium inzicht krijgen inonderhoudsbehoeften, de veiligheid van werknemers en materialen verhogen en de opbrengst optimaliseren door middel van Oracle’s IoT Cloud Applications.

Oracle Supply Chain Management Cloud-updates maken meer flexibiliteit mogelijk, net als kostenbesparingen,betere prestaties en meer zichtbaarheid in de organisatie. Deze uitgebreide basis stelt vooruitdenkende organisaties in staat hun wereldwijde supply chains van ideevorming tot design te optimaliseren, en van het vastleggen van een order tot de fabricage, planning, verscheping en logistiek. Oracle biedt een Intelligent Supply Chain die gebruikmaakt van aanvullende inzichten afkomstig uit onder andere het Internet of Things en Oracle Data Cloud.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!