Witold Kepinski - 29 september 2016

Minkels voert Global Presence & Local Excellence strategie

Minkels, leverancier van datacenter infrastructuur – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand – heeft gekozen voor een ‘Global Presence, Local Excellence’ strategie. De markt vraagt steeds meer om de wereldwijde aanwezigheid van Minkels – en dus ook om dezelfde kwaliteit en beschikbaarheid van haar producten. Inmiddels werpt deze strategie haar vruchten af.

Door haar ‘Global Presence, Local Excellence’ strategie beweert Minkels de markt beter te bedienen, aldus Christiaan van Terheijden – CEO van Minkels: “Dankzij de nauwere samenwerking met onze Legrand-zusterbedrijven en andere partners, weten we wereldwijd meer synergie te bereiken en dus meer waarde voor de klant te realiseren. Onze producten zijn hierdoor niet alleen internationaal verkrijgbaar, maar vormen vaak ook een totaaloplossing samen met de producten van partners. Het verkoopnetwerk van Legrand droeg het afgelopen half jaar al bij aan mooie lokale en exportresultaten.”

Ook Minkels’ eigen verkoopactiviteiten worden steeds internationaler. Van Terheijden: “Zo hebben we onlangs een aisle containment-oplossing geleverd aan MainOne, de belangrijkste aanbieder van netwerk- en datacenteroplossingen in West-Afrika. Verder zijn we na het toetreden tot The Node Pole Alliance volop actief in de Scandinavische markt; de wereldwijde hub voor innovaties in dataverkeer en databeheer. Daarnaast zijn we gestart met assemblage- en productieactiviteiten in de Mid-Atlantic. Vanuit de omgeving van New York, bedienen we de Amerikaanse markt. Ook groeit de productie in China gestaag. Vanuit Wuxi produceren we onder meer voor Hitachi Data Systems, maar ook voor andere klanten vanuit de lokale Legrand-organisaties.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!