Wouter Hoeffnagel - 04 oktober 2016

Canalys Vendor Benchmark: HP aan de leiding met Channel Satisfaction

HP staat wat betreft Channel Satisfaction op de eerste positie in de Canalys Vendor Benchmark. In totaal zijn ruim 22.000 stemmen ingediend voor deze benchmark.

Canalys heeft in 2007 de online channel community Candefero opgezet en nodigt sindsdien channel partners uit aan het programma deel te nemen. Candefero heeft op dit moment ruim 8.500 leden wereldwijd, waarvan het merendeel actief is in de EMEA-regio.

De Canalys Vendor Benchmark onderzoekt de ervaringen van channel partners met verschillende leveranciers, waarbij hun sterke en zwakke punten in kaart worden gebracht en wordt gekeken welke verbeteringen de leverancier heeft doorgevoerd. Channel partners worden gevraagd de prestaties van leveranciers te beoordelen op het gebied van:

  • Gemak waarmee zaken wordt gedaan
  • Marges en algehele winstgevendheid
  • Het genereren van groei via service en support 
  • Bruikbaarheid van portals en elektronische tools
  • De kwaliteit van de technische ondersteuning die wordt geleverd aan channel partners en hun klanten
  • Marketingactiviteiten en lead generation
  • Productbeschikbaarheid en -levering
  • Accreditatie- en specialisatieprogramma’s
  • Effectiviteit van hun accountmanagement
  • Het beheren van conflicten met andere resellers en hun verkoopteams

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!