Salesforce versterkt partner enablement
07-10-2016 | door: Witold Kepinski

Salesforce versterkt partner enablement

Salesforce meldt tijdens de jaarlijkse Dreamforce conferentie in San Francisco dat het voor implementatie partners eenvoudiger wordt om de oplossingen en diensten van de cloud crm gigant te verkopen. Dit meldt Neeracha Taychakhoonavudh (foto), channelbaas van Salesforce.

Salesforce zal meer zijn infrastructuur meer moderniseren en voorzien van meer automatische functies. Het gaat om infrastructuur support rond licenties, facturatie en klantcontact en customer management. Veel partners moeten zaken nog handmatig uitvoeren, automation van de Salesforce infrastructuur moet het allemaal meer aangenamer en sneller maken. Verder komen zijn er nu meer Salesforce accountmanagers die partners ondersteunen. Verder komen er meer trainingen en ondersteuning.

Tot ziens ISV, welkom App Innovation Partners

Verder heten ISV's ofwel softwareleveranciers voortaan 'App Innovation Partners' zo meldt Tyler Prince, baas voor de Salesforce allianties. ISV is een oubollige naam, App Innovation Partners is veel meer van deze tijd zo luidt het op Dreamforce. Daarbij worden developers ondergebracht in het Salesforce DX programma waarbij ze nauwer kunnen samenwerken in teams.

AppExchange

Verder wordt het plaatsen van oplossingen op het beveiligde AppExchange marktplaats vereenvoudigd met Security Review FastTrack. Partners worden verder aangemoedigd nauwer met elkaar samen te werken.

Salesforce Certified Architect Framework 

De Salesforce Trailhead interactieve leeromgeving wordt meer rol gebaseerd met 23 nieuwe content modules. Binnen het Salesforce Certified Architect Framework kunnen partners zich specialiseren als System Architect en als Application Architect.

Deloitte

Op Salesforce Dreamforce toonden diverse partners hun oplossingen, zoals Deloitte Digital met versie 4.0 van zijn CloudMix pre-configured, pre-integrated services oplossing die bestaat uit Salesforce Service Cloud, CloudCraze for eCommerce en Partner Relationship Management (PRM).

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Cloud