G DATA Partner Event gaat vooral over Managed Services

07-10-2016 | door: Johan van Leeuwen

G DATA Partner Event gaat vooral over Managed Services

Fans van Ajax en Feyenoord voelden zich soms wat ongemakkelijk, maar de meeste partners van G DATA vermaakten zich prima. Bijna vijftig personen waren naar het stadion van PSV gekomen voor het G DATA Partner Event.

De partners, sommigen oud en vertrouwd, anderen nog heel nieuw, kregen in het voetbalstadion een rondleiding langs de kleedkamers, de businesstribune en natuurlijk het veld. De kampioensschalen van de afgelopen twee seizoenen waren, gelukkig voor de voetbalfans met een andere voorliefde, niet in de rondleiding te zien.

Maar de partners kwamen natuurlijk vooral voor de inhoud, want G DATA heeft best wel wat te vertellen. De Duitse securityspecialist scoort als altijd goed in vergelijkende testen en haar boodschap slaat de laatste jaren ook in de zakelijke markt steeds beter aan.

Salesmanager Jerrel Abdoel, die zich goed thuis voelde in het voetbalstadion, heette iedereen welkom. Het woord was vervolgens voor de Belgische presales verantwoordelijke Nele Van den Broeck. Zij schetste een beeld van de situatie zoals hij is. “Bedrijven zijn steeds vaker het doelwit van doelgerichte aanvallen. Gevoelige bedrijfsinformatie is, als het niet goed wordt beschermd, in gevaar.”

Ze liet weten dat de focus van G DATA op allerlei soorten bedrijven en organisaties ligt. Vooral scholen (“Van kleine basisscholen tot universiteiten”) en zorginstellingen (“Van huisartsenpraktijken tot zorggroepen”) hebben de focus. Ze sloot af met de mededeling dat support en pre-sales van G DATA altijd klaar staan om partners te ondersteunen op momenten dat ze dat nodig hebben.

Manages services

Stuart Wheeler, internationaal presales verantwoordelijke, vertelde, net als Van den Broeck, dat G DATA gelooft in centraal beheer en managed services. “Daar zit de groei. Als je dat als partner nog niet aanbiedt moet je er op zijn minst serieus over nadenken.”

Het product Managed Endpoint Security wordt sinds kort ook op de Microsoft Azure-marktplaats aangeboden. Daarover gaf Wheeler meer uitleg. Het zorgt ervoor dat zakelijke eindgebruikers hun IT-security als een dienst af kunnen nemen. In Duitsland gaat de samenwerking met Microsoft nog een stuk verder. Daar bouwde Microsoft een eigen cloud om aan de strenge  databeschermingswetten én de wens van veel bedrijven om data in eigen land op te slaan te voldoen. De Amerikaanse IT-grootmacht koos daarbij voor een exclusieve samenwerking met G DATA als securitypartner.

Virtual Scan Appliance

Begin 2017 komt de nieuwe generatie van de zakelijke securityoplossingen van G DATA op de markt. Details daarover zijn nog niet bekend, maar partners kregen al wel het nieuws te horen dat daarin een virtual scan appliance en een anti-ransomewaremodule worden opgenomen.

Tot slot gaf communicatiemanager Daniëlle van Leeuwen een kort overzicht van de mediabelangstelling die er voor G DATA is. Want die is groot. Van testresultaten tot visieverhalen en interviews. Hoewel het bedrijf in haar DNA bescheiden en inhoudelijk is, groeit de naamsbekendheid door de media-aandacht snel. Ook dat is voor partners natuurlijk belangrijk.

Door: Johan van Leeuwen

Terug naar nieuws overzicht
Security