Witold Kepinski - 11 oktober 2016

Facebook introduceert Workspace voor zakelijke markt

Facebook introduceert de samenwerkingsoplossing Workspace voor de zakelijke markt en neemt het hierbij op tegen partijen zoals Slack, Microsoft, Salesforce, Atlassian en andere partijen.

Workspace was voorheen bekend als Facebook at Work die beschikbaar was beta versie en al door 1000 organisaties in de VS, India, Noorwegen, Frankrijk en VK wordt gebruikt. Zo gebruiken Starbucks en Danone de workspace oplossing.

Tijdens de test bleken groepen het goed te doen bij gebruikers. ''Meestal vervangt Workplace in een bedrijf zaken als interne e-mails, mailinglijsten en intranet die niemand gebruikt of die niet op mobiele apparaten werken'', zegt Julien Codorniou, het hoofd van Workplace bij Facebook, tegen Wired.

Workplace is gebouwd rondom de Newsfeed van Facebook, maar biedt ook livestreaming video, groepen, gebeurtenissen en chat-app Messenger. Alle data blijft van het bedrijf dat het gebruikt, benadrukt Facebook. Nu de dienst niet meer in de betafase is zijn er ook groepen mogelijk die uit werknemers van meer dan een bedrijf bestaan.

Abonnementsformule

Voor de eerste duizend gebruikers betaalt een bedrijf 3 dollar per actieve gebruiker per maand. De volgende 9.000 kosten 2 dollar per maand. Heeft een bedrijf meer dan 10.000 actieve gebruikers in een maand dan kosten de extra gebruikers 1 dollar per maand. De prijzen buiten de Verenigde Staten zijn nog niet bekendgemaakt. Lees meer over Workplace en de bijbehorende prijzen.

Aaron Levie, oprichter en CEO van Box, heeft een blog geschreven over dit nieuws en maakt bekend dat Box het eerste bedrijf is dat een integratie met Workplace gaat ontwikkelen, samen met G-Suite en Office 365. De blogpost hier teruglezen: https://blog.box.com/blog/welcome-to-the-enterprise-facebook/

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!